Skötare!

Mer
5 år 5 månader sedan #1107629 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skötare!
Har aldrig haft någon kontakt med psykiatrin annat än läkare.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108100 av krokus
Svar från krokus i ämnet Skötare!
Vissa skötare som jag har gått till tidigare (för samtal) har varit rent ut sagt värdelösa på sitt jobb. En satt tyst och tittade ut genom fönstret i 20 minuter. Hon envisades med att vi skulle ses varje vecka, trots att jag inte kände något förtroende för henne, och ja, att hon inte visste vad vi skulle prata om.

Efter ett självmordsförsök under psykos, sa en annan skötare: "nästa gång du får för dig att hoppa från hög höjd, tänk då på att du kan bli invalid". Hon hade nog inte förstått det där med röster som säger åt en att göra saker. Ändå jobbade hon på en psykosmottagning. Samma skötare undrade om jag visste vad Google var för något, detta var år 2009. Jag hade god lust att svara "nej, jag använder Alta Vista, för jag lever kvar på 90-talet".
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1108140 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Skötare!
Min kontaktperson har jag haft en del kontroverser med i början men fungerar finfint nu och är stabilt!
Min arbetsterapeuten var oxå kontroverser i början, men sen fick jag ett litet beundrare! Vilket är ömsidigt!
Min psykolog var bra i början men sen tyckte han jag var tjatig och därför jobbig men vi löst det för tillfället och skrattar mycket
Min läkare sist på vårdcentralen smekte mitt könsorgan! När han skulle undersöka en grej vid naveln? Får man göra så eller inbillar jag mig?
Mer
5 år 5 månader sedan #1108162 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skötare!
En psykiatrisköterska tyckte att det var fantastiskt att jag använde dator med tanke på min ålder. Men jag var då yngre, än vad jag är idag.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108544 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skötare!
Dagens skötare är nog mycket bättre utbildade än på 70-80 talet. Då kunde man jobba utan utbildning.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108557 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skötare!
Förr tog man in gamla avdankade militärer som skötare på mentalsjukhusen.