Utomjordingen, jag har några frågor om du vill svara på dom?

Mer
5 år 4 månader sedan #1117723 av Carmen Al Kebab
Känner du dig nöjd med livet som det ser ut just nu? Och då menar jag helt nöjd... Det finns inget du vill förändra om du fick drömma helt fritt relaterat till psykiatrin?
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1117727 av Utomjordingen
Nej, jag är inte 100 % nöjd! Jag har inte fått tid till en kurator på över 1 år och inte heller Grön Kort på över 1 år. De säger att psykiatrin har kraschat här i området.

Sen är jag inte alls glad för den psykemedicinen jag får som är injektionen Risperdal för man kan inte äta och vara samtidigt berusad för då kan man nästan gå och dö. Jag vill kunna dricka alkohol och kunna äta samtidigt men som sagt det går inte så länge man har psyke medicinen som jag har.

Jag vill heller inte bli inlagd på psyket någon mer gång av dessa anledningar även om jag skulle återinsjukna:

1. Psyket har dåliga sängar. Stenhårda sängar att man måste ha sömnmediciner för att kunna sova.

2. Sen gillar jag inte psykiatrins dusch inne på rummet för det är lite kallt vatten och sen får man trycka på duschknappen var 10:e sekund för att det ska komma lite vatten.

3. Sen gillar jag inte att de inte har kaffeautomater på psyket så man kan dricka kaffe när man själv vill.

4. Fick ta täcken och kuddar hemifrån när jag var inlagd på psyket sist gång för psykiatrin hade så tunna filtar och dåliga kuddar så man frös och nästan fick nackspärr utav kuddarna.

Ja, jag skrev spontant nu men det finns säkert fler punkter man kan skriva... .
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1117728 av Geta
Jag hörde en patient säga att galler-filtarna som man har inom sjukvården liknar gardiner.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1117733 av Utomjordingen
Sen också, psyke medicinen som jag måste ta varannan vecka kan bara ta bort 20 % av mina psykiska symptom. Jag pendlar mellan 60 % - 80 % kroniska psykiska symtom sen våren 1990. Är besviken på det - är besviken på att psykiatrin inte kan göra mig någorlunda psykisk frisk... .
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Utomjordingen.