Hembesök!

Mer
5 år 4 månader sedan #1120374 av Drummer
Hembesök! skapades av Drummer
Ofta när jag ringer till min skötare så säger hon att hon ska på hembesök. Är det patienter som har svårt att ta sig till mottagningen?

Har ni hembesök ibland? Jag har aldrig haft det.
Mer
5 år 4 månader sedan #1120381 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hembesök!
Jag har heller aldrig haft hembesök från psykiatrin.
Mer
5 år 4 månader sedan #1120447 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hembesök!
Jag har det, det kallas i stan för mobila team Det första var tidigt i centrum chefen var avd ssk på min gamla klinik, lillagens Dolly Parton

Nu åker de två och två främst utanför ordinarie tid. Min ssk har en radar kolega, samt jag känner väl till den ambulanssköterska som vi begåvats med. Ambulans vs polis?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1120650 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hembesök!
Har aldrig haft hembesök. Gissar att hon tillhör ett mobilt team för de gör hembesök och ger vård i hemmet. ACT-team gör samma sak.
Mer
5 år 4 månader sedan #1120661 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hembesök!
Har haft hembesök 3 gånger på 20 år....en psykolog, en kurator och en kontaktperson. På deras initiativ inte för att jag behövde. Jag tar mig alltid till vården. Tror de ville kolla in mitt hem på något sätt annars fanns ingen anledning. Det var bara med kontaktpersonen det kändes ok. De andra klev över mina gränser och jag kände mig exploaterad.
Mer
5 år 4 månader sedan #1120664 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hembesök!
Jag har fått läkare på hembesök, och en annan gång en sjuksköterska som tog blodprov. Men det var när jag bodde i huset och inte tog mig.