Vilka chanser har jag att stämma psyket?

Mer
5 år 2 månader sedan #1131959 av Richard
Du har inte en chans att vinna en stämning mot psykiatrin för det där...
  • RainDrops
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1131970 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Vilka chanser har jag att stämma psyket?
Oki
Mer
5 år 2 månader sedan #1132011 av Richard
Om du vill veta varför är det just för att de ställer vissa villkor för frivillig behandling. Ingen kan tvinga dig till arbetsterapi, t.o.m. om du sitter på rättspsyk så kan ingen tvinga dig till arbete. Men är det frivilligt, så har de rätt att ställa vissa skyldigheter, t.ex. att man lämnar ett rent urinprov.

Samma sak med t.ex. metadonbehandling, känner flera som går på metadon o måste lämna urinprov för att få ut metadon. Vet de som har misslyckats, fått sitt metadon indraget o gått tillbaka till illegalt heroin. Nu verkar det vara lite si o så med om urinprovet ska vara rent här för metadon, men kommer de en ny läkare så kan det tas bort direkt.
  • Sociognome
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1132030 av Sociognome
Svar från Sociognome i ämnet Vilka chanser har jag att stämma psyket?

Richard skrev: Du har inte en chans att vinna en stämning mot psykiatrin för det där...

Man har inte en chans mot fascistmaskinen oavsett vad den ställer till med och orsakar för skador.
Som psykiskt sjuk är du de facto rättslös, kastlös och menlös och ingen kommer att tro på
dig och vad du säger. Juristerna köper läkarnas historia av händelsen (och vice versa för den delen), hundra gånger av hundra.

Välkommen till den svenska verkliga demokratin!
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Sociognome.
Mer
5 år 2 månader sedan #1132033 av Geta
Det stämmer inte!
  • Sociognome
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1132081 av Sociognome
Svar från Sociognome i ämnet Vilka chanser har jag att stämma psyket?

Geta skrev: Det stämmer inte!

Nähä, kan du ge något exempel eller förklara varför du inte håller med?