Vad menar ledaren?

Mer
4 år 5 månader sedan #1206420 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad menar ledaren?
Det har funnits medlemmar här på Viska som har längtat tillbaka till mentalsjukhusen men jag tror att ingen här har varit intagen på mentalsjukhus någon längre tid.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206421 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Vad menar ledaren?

Geta skrev: Det har funnits medlemmar här på Viska som har längtat tillbaka till mentalsjukhusen men jag tror att ingen här har varit intagen på mentalsjukhus någon längre tid.


Vad krävdes då tidigare för att man skulle få en fast plats på mentalsjukhusen?
Mer
4 år 5 månader sedan #1206425 av Clean
Svar från Clean i ämnet Vad menar ledaren?
Ja tex utomäktenskapliga graviditeter kunde vissa få mentalsjukhus!
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1206428 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Vad menar ledaren?

AddictedWhore skrev: Ja tex utomäktenskapliga graviditeter kunde vissa få mentalsjukhus!


Jag blir inte jätteförvånad.
Tänker lite att mentalsjukhus kanske lätt blir en soptunna för allmänt väldigt jobbiga personer. Jag blir lite mörkrädd av alla kommentarer på DN som lite lovordar mentalsjukhusen. Jag tycker att just detta att iPs-modellen är så framgångsrik tyder ju på att sammanhang och mening gör
Väldigt stor skillnad för psykiskt sjuka individer. Kan mentalsjukhus erbjuda det?
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Modesty.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206430 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad menar ledaren?
De som bor i gruppbostäder idag, hade nog förr bott på mentalsjukhus. Tror att förr var det inte många som hade råd med eget boende som idag. Många togs om hand av familjen. Det var säkert stökigt innan neuroleptikan kom på 1950-talet.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206432 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Vad menar ledaren?

Geta skrev: De som bor i gruppbostäder idag, hade nog förr bott på mentalsjukhus. Tror att förr var det inte många som hade råd med eget boende som idag. Många togs om hand av familjen. Det var säkert stökigt innan neuroleptikan kom på 1950-talet.

Ok, det känns så väldigt ålderdomligt. Jag förstår faktiskt inte vad som skulle bli bättre för dem på mentalsjukhus men det kanske inte alls skulle vara som mentalsjukhus utan mer som.... gruppboenden. :)