Hur många vårdplatser finns det?

Mer
4 år 4 månader sedan #1209087 av Clean
Men Dave1 du menar att din psykossjukdom är en mildare graden. För du ger ett stabilt intryck.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209088 av Geta
Det har skjutits i Norrköping. Undrar om Fantasio har vågat sig ut idag.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209089 av Clean
Ja två döda skjutna utanför en nattklubb att folk inte förstår att våldet måste få ett slut innan man dödar varann.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1209104 av Fantasio
Väldigt tråkigt med det eskalerande våldet.

Sist jag var inlagd hamnade jag efter en tid på "vanlig" avdelning. Jag var ensam i mitt rum (sal), så det var inte fullbelagt. Det är ju bra, så kan de som verkligen behöver vård få det.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1209737 av Fantasio
Om Psykiatriska kliniken i Norrköping: "Kliniken har också en akutenhet dygnet runt för akuta vårdinsatser. Akutenheten har mobilt team och observationsplatser. Det finns också två slutenvårdsavdelningar med sammanlagt 30 vårdplatser."

Vad är det för slutenvårdsavdelningar? Avdelning 25A och B? Då är Avdelning 26 borta ur leken och inte bara tillfälligt stängd. Varöfr räknas inte PIVA in? Vad är egentligen Psykiatriska kliniken? Är det Spiran-mottagningen som avses? Nej, det är nog Akutenheten. Eller?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1213388 av Fantasio
Avdelning 26 på Vrinnevisjukhuset har öppnat efter att ha varit stängd större delen av året. Nu är man garanterad enkelrum och det finns plats för fem patienter. Som jag förstått det ska övriga två avdelningar gå samma väg. Med PIVA undantaget halverar man alltså antalet vårdplatser. Är det verkligen så klokt?