Allt om mentalskötare

Mer
3 år 9 månader sedan #1264922 av Geta
Svar från Geta i ämnet Allt om mentalskötare
Ja, jag har märkt att både skötare och läkare ibland försöker provocera till bråk.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264927 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Allt om mentalskötare
inte helt fel Geta, inte läkare visserligen det är de stora med muskler som gillar att vara provocerande de vill ha bråk för att de blir blasé på jobbet och vill ha roligt en stund och på det visa vad de behövs för genom kolleger och läkare alltså de ställer till bråk bara för att roligt och på så sätt visa att de behövs. En äldre kvinnlig sköterska kan ta händerna runt en person och hindra den som är affekt och bara står där och håller om en person och inte släppa fören patienten slappnar av och rent av gråter då de inte vet hur stoppa det i huvudet det de har och på så sätt hålla fast en som har panik i sina ögon. Mer effektivt än lägga någon i bälte som där i bältet får en injektion som gör att personen somnar. Det är mer effektivt att ssk håller fast patienten tills paniken i ögonen ger med sig. Det är vad jag kallar medmänskligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1264930 av Geta
Svar från Geta i ämnet Allt om mentalskötare
Har faktiskt varit med om att en läkare från östeuropa försökte mucka gräl med mig. Vet inte om han hade tråkigt. Som tur var reagerade jag inte. Tyckte bara att han var korkad.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264934 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Allt om mentalskötare
Han måste vara fel funtad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1265109 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Allt om mentalskötare
Är mentalskötare något folk utbildar sig till med avsikten att jobba på avdelningar? Eller halkar man liksom bara in på yrket? Ungefär som när jag tog mitt andra och sista jobb: jag blir bara kvar något år och så blev det 20. Eller studerar man till kanske undersköterska och det bli psykiatrin av en slump?
Mer
3 år 9 månader sedan #1265110 av Geta
Svar från Geta i ämnet Allt om mentalskötare
Det måste vara olika från fall till fall. Idag tror jag att man utbildar sig till undersköterska inom gymnasieskolan. mrsearlgray har gjort det. Vet inte om det finns särskild skötarutbildning idag.