onödigt.

  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #94910 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet onödigt.
Alla är barn, tycker de. Helt sinnessjukt.
Mer
16 år 6 månader sedan #94914 av aspie
Svar från aspie i ämnet onödigt.

frankie skrev: Ålder är bara en siffra. Det som räknas är hur gammal man känner sig.

Det finns människor som tycker att de är gamla redan före 30-årsåldern. Människan kan leva 120 år, och de flesta blir över 80. Jag tycker att det är tokigt att kalla sig gammal (i negativ bemärkelse) största delen av sitt liv.
Mer
16 år 6 månader sedan #94917 av bom
Svar från bom i ämnet onödigt.
för en gångs skull håller jag med niklas.
Mer
16 år 6 månader sedan #94926 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet onödigt.
I realaest for the first time, that I was an old man than a young man cald me Sir! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 månader sedan #94977 av gast-sp-325483574
Svar från gast-sp-325483574 i ämnet onödigt.
Jag har haft väninnor som fick barn vid 22-25 års ålder... och började kalla sig gamla! Bara för att dom fick en barnvagn, så började dom ta ut pensionsålder i förskott... helt plötsligt så kunde dom inte ha roligt längre, inte vara delaktiga i att vara unga och ha roligt, -Näe, det går inte, -Näe det kan jag inte -Näe vad ska andra säga om jag gör si eller så, jag är ju mamma nu... (jag vart tvungen att sluta umgås med dom, för dom vart alldeles för trista på en tråkig stol, hände aldrig nånsin något där)

Dom kunde inte hänga med o dansa, inte vara med på resor, inte ha musikintresse, inte lattja, ha roligt, vara delaktiga inom något alls... dom TRODDE att dom måste sitta hemma och koka potatis o vänta på guben, och bara springa runt med en skurduk dagarna till ända... och stannade själva tooootalt i utvecklingen. (dom är idag närmare 50 år, och genombittra och sura och tvära... men vad valde dom för liv åt sig då, jooo, en skurduk, och sitta som en trist kärring på en stol, detta, det gör ingen människa glad, tvärtom...) bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete.... men dom får ju skylla sig själva, för att dom själva slutade leva när dom var unga... dom tog ut pensionsåldern i förskott, och kallade sig för gamla när dom var unga redan 8O 8O Hellustigt tyckte jag... jag själv är 40+ och är fortfarande rätt ung inombords, insidan, har barnasinnet och bus o glädje i behåll där, och vill leva o ha roligt... Upptäcka, se, göra... jag tänker inte kalla mig själv för gammal, förren jag inte kan röra på armar och ben och huvud, kroppen, både insida och utsida. När allt strejkar, dåå är jag gammal, inte förrens dess... så ser jag själv på den saken. Utsidan får skrynkla till sig hur mycket den vill, det har inget värde...