Oktobers verden

Mer
16 år 1 vecka sedan #124927 av Oktober
Oktobers verden skapades av Oktober
Heihopp

Nå er det nesten et år siden sist gang jeg postet noe her. På tide å gjøre det igjen og gi dere en liten oppdatering av hva som skjer på denne kanten.

Forje gang jeg skrev var jeg nettopp blitt skrevet ut etter et 8 måneder langt opphold på sykehus. Nå er jeg nesten i samme situasjon igjen. Jeg har vært 8 måneder på sykehus og skal snart ut. Det er ihvertfall det de sier, men jeg stoler ikke helt på dem for de har sagt det så mange ganger tidligere. Egentlig skulle jeg ut i begynnelsen av januar, men så har det bare blitt utsatt gang på gang. Dessuten er jeg fortsatt på skjermet avdeling og får fortsatt ikke lov til å ta permisjoner for å overnatte i leiligheten. Hvordan kan jeg skrives ut da? Skjønner ingenting av hvordan legene tenker. Jeg merker at jeg bare blir sintere og sintere på sykehuset og legene jo lenger jeg er der, og jo sintere jeg blir jo lenger må jeg være der. En ganske låst situasjon for å si det mildt.

Hvordan kommer man seg ut, egentlig? Jeg hører litt stemmer, men er på ingen måte psykotisk lenger. Det har jeg ikke vært siden desember hvis jeg da overhodet har vært det. Det eneste jeg uroer meg over nå er at kanskje har vært så lenge på sykehus at jeg ikke lenger vil geie å passe på meg selv når jeg kommer ut. Er det noen andre her som har erfaring med det? Institusjonalisering kaller vi et på norsk, tror jeg. Og jeg tror virkelig jeg er i ferd med å bli institusjonalisert. Sånn sett har sykehuset ødelagt ganske mye for meg.

Ok, det var litt om meg og min situasjon. Trengte bare å skrive litt. Håper det er iorden.
  • patrik
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 vecka sedan #124928 av patrik
Svar från patrik i ämnet Oktobers verden
Det aer helt ok :D min dansk aer ikke vad den plajade og vare ,så jeg hoper at du har forståvelse med vad jeg skriver ,jeg var kun en måned på lokket avdelning ,og hvordan jeg kom ut husker jeg ikke :lol: jeg aer ute 8O .
Jag blev lite glad för att skriva danska Hoppas du mår bättre och kommer ut snart .
Med vänliga hälsningar Patrik
Mer
16 år 1 vecka sedan #124929 av Geta
Svar från Geta i ämnet Oktobers verden
Hej och välkommen tillbaka efter uppehåll Oktober!
Vad skönt att du blir utskriven till hemmet igen.

Hospitalisering kallas det i Sverige också när man
ha vant sig vid att bo på sjukhus eller institution.

Att få rå sig själv är underbart efter sjukhusvistelse.
Frihetskänslan brukar kännas enorm.
  • Patrik
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 vecka sedan #124930 av Patrik
Svar från Patrik i ämnet liten oregering
:!: Jag var nog inne på sluten psykiatrisk anstalt minst i 3månader :lol:
Mer
16 år 1 vecka sedan #124931 av Oktober
Svar från Oktober i ämnet Oktobers verden
Har foresten startet mitt eget forum om schizofreni og dere er alle hjertlig velkommen. Forumet er fortsatt bare en liten baby med 16 medlemmer og det går på engelsk. Foreløbig er jeg det eneste som har diagnosen schizofreni der så det hadde vært fint med noen flere.

De som er interesert kan gå til care2.com og opprette et medlemskap (gratis!) og deretter gå til "groups" og søke etter The Divided Mind. Det er navnet på forumet. Care2 er forsåvidt også et sted hvor man kan finne forumer om alt mulig, lage seg en profil, få venner og mye annet. Hele siten er veldig rettet in mot bl.a. miljøvern, økologi og menneskerettigheter. Verd å sjekke ut!

Håper det ikke gjør noe at jeg reklamerer litt for mitt eget forum her. Jeg mener ikke å stjele medlemmer fra viska som forsåvidt er det beste forumet om schizofreni som jeg vet om.
Mer
16 år 1 vecka sedan #124932 av Oktober
Svar från Oktober i ämnet Oktobers verden
Patrik. Klart jeg forstår hva du skriver selv om jeg hverken er dansk eller svensk. :D Dansk-svensk funker bra for meg.