En liten fundering

  • partyjunkie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #131849 av partyjunkie
En liten fundering skapades av partyjunkie
idag var jag till soc och pratade för dom hade fått papprena från lvm utredningen jag fick göra för 1-2 månader sedan.. jag läste lite på dom där papprena och där stog det att jag hade uppvisat psykotiskt beteende. här för ett par månader sedan när jag var in till psyk och pratade lite..det tycker jag var välldigt konstigt... om man uppvisar psykotisk beteende så borde man väll få vara kvar om man vill??.. jag ville vara kvar där nere då när jag var där för att jag inte måde bra. men dom sa till mig att jag var för frisk och måde inte nog dåligt för att få vara kvar så jag fick åka hem igen så fort jag nyktrat till..så nu när jag läste att jag uppvisat psykotiskt beteende så vart jag och fundera. om man har psykotisk beteende borde man väll få vara kvar om man mår dåligt.. eller är man inte dålig om man har psykotisk beteende?
:tänk
Mer
15 år 10 månader sedan #132156 av Jojohanna
Svar från Jojohanna i ämnet En liten fundering
Det har hänt mig att läkare och andra på öppenpsyk sagt att de tycker jag visar psykotiska tecken, och sedan har de låtit mig gå.

Det är kanske i sista stunden de lägger in en. Nä, jag vet inte men det har iaf hänt mig.
Mer
15 år 10 månader sedan #132166 av Geta
Svar från Geta i ämnet En liten fundering
Att vara prepsykotisk eller gränspsykotisk är inget
som man blir inlagd för.
Det behövs nog att psykosen har gått längre innan
inläggning kommer på tal.
Mer
15 år 10 månader sedan #132171 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En liten fundering
Det är svårt att bli inlagd frivilligt numera. De flesta inlagda är nog tvångsinlagda trots att de själva motsätter sig det. Många med schizofreni har nog ofta ett psykotiskt beteende fast de vistas hemma. Inlagd idag blir man nog främst, när man är en fara för sig själv och andra. Vilka symptom hade du när du inte fick bli inlagd?
  • partyjunkie.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #132173 av partyjunkie.
Svar från partyjunkie. i ämnet En liten fundering
det var väll mest agresivitet tror jag.. det var samma dag som jag fick lvm anmälan på mig och på den stog det att jag var en fara för mig själv och för andra när jag brukade alkohol. bara för jag råkade bli arg när jag satt och prata med läkaren..å då på natten sa dom att jag skulle kunna bli kvar hållen 4 dagar i tvång och att jag skulle få vara kvar, så fick jag ligga på tne. men såfort jag nyktrat till så skickade dom hem mig och skickade en lvm anmälan istället.
Mer
15 år 10 månader sedan #132179 av LEA
Svar från LEA i ämnet En liten fundering
Tror dom tycker man ska ta itu med missbruk och beroeende först, innan man kan behandla sina psykiska problem.
Så var det för mig, och mycket blev tydligt och behandlingsbart när jag slutade missbruka.
Så lägg ner krökat först e mitt råd.. Vet att det inte e lätt, men de e värt det!