diagnos?

Mer
14 år 6 månader sedan #252528 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet diagnos?
Psykos UNS ges till 10-20 % av de som får psykos och man ger den pga att man är osäker på den exakta diagnosen, men det är helt klart en psykos. Ospecificerad icke organisk psykos är en smalare diagnos än Psykos UNS, eftersom man har uteslutit att t.ex tumör, epilepsi eller annan kroppslig sjukdom har framkallat psykosen.
Mer
14 år 6 månader sedan #252544 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet diagnos?
*Kram omex!* Har inte mycket att säga ... ta hand om dig.

Anchored in Christ ✟

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 6 månader sedan #252545 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet diagnos?
Omex! Inte kan jag ge dig en spark! Men ta lärdom om vad livet gav Tossa, kanske inte mycket men ni var ju bundisar! Kanske han ville att du skulle kirra biffen efter hans bortgång. Du kanske aldrig mer hittar en ny symbiotiskt förhållande? Jag vet att missbrukarvården är stenhårda på att man har en självdisciplin, men berätta om Tossas död och att det tog jävligt hårt på dig.

Då kanske dem säger att självömkan aldrig är bra, men du behövde några veckor för att begrava Tossa. Det tycker jag dem bör respektera. Men var ska du hitta din livsgnista igen? Att ha en dd-diagnos är inte lätt, men vården har börjat ta mer hänsyn till denna form av handikapp. DD-gruppen är prioriterad framför andra grupper, så jag tycker dem bör hjälpa dig att ta dig ur missbruket.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 6 månader sedan #252554 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet diagnos?
Kram, omex... :hjärta
Mer
14 år 6 månader sedan #252555 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet diagnos?
Omex, jag saknar ord att ge dig, så du får en stor kram av mig med! :hjärta :hjärta :hjärta
Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 3 månader sedan #364814 av Verner
Svar från Verner i ämnet diagnos?

Verner skrev: vad innebär diagnosen :Ospecificerad icke organisk psykos: ?? står så på mitt sjukintyg..

Är det samma sak som :psykos uns: om inte vad är skillnaden?

:lol: :lol: :lol: