Paranoid Schizofreni

Mer
13 år 10 månader sedan #310662 av digicat
Har nu fått min diagnos. Vet inte riktigt hur det känns. Jag har även fått börja med zyprexa vilket jag inte gillar för jag blir väldigt hungrog av den och just nu är jag inne i en svältperiod. Så det blir liksom extremhunger hela tiden. Blää.
Många av er har säkert läst att jag var upprörd över att min läkare har sluttat, gissa vad som händer nu, min samtalskontakt SKA OCKSÅ SLUTA. FUCK THEM ALL. Jag är så less på att bli sviken gång på gång. Har lust att bara ta livet av mig. Jag ska inte men allt i mitt huvud skriker bara Neeeeeeeeeej jag kommer dö utan dem.

:(
Mer
13 år 10 månader sedan #310679 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Paranoid Schizofreni
Jag gick upp i vikt 15kg på två månader då litium och Zyprexa sattes in, men nu är jag på väg ner igen tack vare bra mat regelbundet och total avhållsamhet till allt som är det minsta onyttigt.
Mer
13 år 10 månader sedan #310798 av Melun
Svar från Melun i ämnet Paranoid Schizofreni
Fan, se upp med zyprexa. Välj nåt annat. Du går upp 50-60 kilo och blir galen pga det.
Det finns bättre mediciner. Du får diabetes av zyprexa. Den är rena döden...

Totalvägra, din hälsa står på spel...
Mer
13 år 10 månader sedan #310802 av saara
Svar från saara i ämnet Paranoid Schizofreni
jag skulle också rekommendera en annan antipsykotika än zyprexa. om läkarn bara är villig att skriva ut. jag minns ej hur mycket jag gick upp av den då jag samtidigt hade andra mediciner som gav viktökning. men jag kände mej nästan jämt hungrig.

digicat, vad menar du med att du är inne i en svältperiod? har du anorexi?

Hur har du det idag? Kram på dej! :hjärta
Mer
13 år 10 månader sedan #310805 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet Paranoid Schizofreni
Ja, jag skulle nästan rekomendera Abilify (gav mig ingen viktökning men gjorde mig OTROLIGT rastlös, men det behöver ju inte hända alla) eller en av dem jag tar nu, Seroquel Depot, den ger visserligen viktökning som biverkning men inte lika extremt som Zyprexa!
Mer
13 år 10 månader sedan #310807 av Melun
Svar från Melun i ämnet Paranoid Schizofreni
Jag hade zyprexa mot schizofreni och har nu cisordinol depåt injektion som hjälper otroligt.
Den ger också lite viktuppgång, men inte så hemsk som zyprexa.
Jag har lyckats gå ner 52 kilo, som jag fick av zyprexan, när jag stod på cisordinol.