Psykotisk utan sjukdom?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22260 av
Svar från i ämnet Angel dust
Spinoza,

Häftigt men hur beter siig en person som tagit angelsdust då?
Mer
18 år 7 månader sedan #22262 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Psykotisk utan sjukdom?

Shike skrev: Geta >>

Vet inte om din bomullskänsla är samma som mitt ludd. Jag menade mer att luften är som grynig eller kornig. Luften ser ut som en genomskinlig version av myrornas krig på tv. För mej har det varit så jämt oavsett stämningsläge sedan i början av sommaren (och jag har enligt optikern inga synfel).

Men bomullskänslan har jag också då jag mår dåligt.


Jag upplevde det som att gå omkring i ett dis då jag hade mycket medicin av äldre sorter... neuroleptika och stämningsstabiliserande mediciner... de kan ge lite påverkan på hur man ser... och känslan är av bomull eller ludd i huvudet... och ett dis som man går i... tror inte att du behöver oroa dig för nått annat... man vänjer sig vid diset långsamt... det brukar lätta om man kan minska på dosen så småningom...
  • Shike
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22266 av Shike
Svar från Shike i ämnet Psykotisk utan sjukdom?
Isa-Alise >>

Men jag äter ju inga mediciner! För flera år sedan åt jag antidepressiva (som jag blev mycket värre av) och nu i våras testade jag en stämningstabiliserande (men den fick jag också bara förvärrade symptom av samt allergi).

Så jag kan inte skylla på medicin eller biverkningar.
Mer
18 år 7 månader sedan #22267 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psykotisk utan sjukdom?
Den där känslan av att gå som i dimma
kan infinna sig utan att man tar mediciner.
För säkerhets skull är det väl bra att bli
utredd men psyket kan spöka på alla möjliga
sätt.
Mer
18 år 7 månader sedan #22273 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykotisk utan sjukdom?
Jag läste om en personlighetsstörning där ett av symptomen var att det kändes som att gå i dimma. Jag tror därför att det inte är något allvarligt symptom egentligen även om det kan säkert vara jobbigt.