Hebefreni?

Mer
11 år 11 månader sedan #489189 av ikolito
Hebefreni? skapades av ikolito
Hej.

Undrar om det är någon mer än mig här som har diagnosen hebefreni? Är dock osäker om det är hebefreni jag har eller om det är bipolär jag har och har haft psykoser relaterade till det och blivit felbedömd. Använder Invega nu och det fungerar bra, den biverkningen som jag tycker är jobbigast är tröttheten som jag oftast upplever på förmiddagarna och morgonen. Är det möjligt att läkaren kan ha gett mig fel diagnos? Jag är inte så inläst på bipolär eller schizofrenierna ännu.
Mer
11 år 11 månader sedan #489192 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hebefreni?
Är det inte så att hebefreni är en ungdomsform av schizofreni?
Mer
11 år 11 månader sedan #489204 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Hebefreni?
Jag tror det. Jag fick det ungefär vid 20 års åldern, tror jag. Läste att hebefreni oftast uppträder i åldern 15-25.
Mer
11 år 11 månader sedan #489226 av Nozzinan
Svar från Nozzinan i ämnet Hebefreni?
jag har diagnosen hebefren schizofreni . fick den diagnos när jag var 15 år gammal. den kallas också desorienterad schizofreni eller hmm kanske desorganiserad schizofreni. det är en ungdoms form av schizofreni, oftast kännetecknas av barnsligt beteende och osammanhängande tankar och tal

dom symptom jag har mest problem med är paranoia, men har ändå hebefren schizofreni diagnosen. också kan mitt beteende vara konstigt och man brukar skriva i mina papper att den röda tråden saknas emelanåt, vilket jag förstår. har dålig koncentration eller tanke verksamhet
Mer
11 år 11 månader sedan #489232 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Hebefreni?
Loco,

Vad använder du för mediciner och hur effektivt värkar dom?
Mer
11 år 11 månader sedan #489263 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Hebefreni?
Jag har oxå denna Diagnos...