Är schizofreni en sjukdom?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29304 av
Svar från i ämnet Är schizofreni en sjukdom?
Admin1,

Det är som med astma, det är vissa saker som "retar" och som så förvärrar sjukdomen.
Mer
18 år 4 månader sedan #29388 av Undrande

Fredric skrev: Han säger emot sig själv. Han säger att schizofreni och andra psykoser inte är någon sjukdom ,men i sista stycket så anklagar han de som är emot mediciner. En mystisk man...


Nej, han irriterar sig på att de som har ett teraputiskt synsätt har revirstrider. "De inom professionen som är överens om att terapi är att föredra framför läkemedel borde ägna sig åt annat."

Själv så irriterar jag mig på att man ska ha en syn, arv och miljö är alltid en kombination. Tiden gör att saker äxlar, ta som ångest, förr var det orsaken, en psykologisk ångestneuros, man fokuserade på, det kommer igen nu med adhd/asperger-tankarna men då blir orsaken biologisk istället för psykologisk.

shitzofreni är ju en sjukdom gensom dess symtom, vem skulle vilja frivilligt ha en tråkig psykos? Men om du har en rolig lyckopsykos..
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29394 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Är schizofreni en sjukdom?
Nej jag har ingen lyckopsykos direkt...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29395 av
Svar från i ämnet Är schizofreni en sjukdom?
Tänk om man fick höra röster som sa hur bra man var och att man var hur mycket älskad som helst hela tiden inne i huvuvudet. Tänk om...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29397 av
Svar från i ämnet Är schizofreni en sjukdom?
Eller att man var VÄRLDENS HÄRSKARE....