Glad att jag inte har schizofreni.

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31142 av Exocet
Jag är glad att jag inte har schizofreni, utan en lindrigare psykossjukdom. Det måste vara hemskt att höra röster och hallucinera. Jag kan inte ens föreställa mig det.
Själv har jag bara haft besvär med paranoida vanföreställningar, ångest och oro, och det räcker gott tycker jag...
Hur orkar ni?
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31150 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Glad att jag inte har schizofreni.
Du är inte ensam. Jag har mått väldigt dåligt, men jag är inte 100% på att det verkligen är en psykos jag har. Jag har i alla fall mått så dåligt ibalnd att jag inte kunnat fungera på jobbet, och det motiverar ju en sjukskrivning,
Mer
18 år 3 månader sedan #31156 av Fredrik
Alla som kämpar med psykisk sjukdom gör ett jättejobb skulle jag vilja säga. Tänkte faktiskt lite på det när jag såg idrottsgalan. Där får man ju utmärkelser för prestationer. Fan vet om inte våra prestationer är mer värda på något sätt!
  • A
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31166 av A
Svar från A i ämnet Glad att jag inte har schizofreni.
självklart att våra prestationer på sätt och vis är mer beundrandsvärda, visst idrottsmännen får kämpa hårt och offra mycket annat i livet för att nå toppresultat men dom har ett val. Vi kämpar varje dag och tvingas utan val att offra mycket om inte det mesta i livet eftersom vi inte klarar av det, mår skit under resans gång och vet inte ens om vårt kämpande
kommer ge några resultat i slutändan.

psykos
helvetet är en plats på jorden
Mer
18 år 3 månader sedan #31173 av Q.L
Alla med psykiska o fysiska handikapp borde egentligen få medalj.