stress- sårbarhets modellen

Mer
18 år 3 månader sedan #31684 av Nissegossen
Ja, Jag håller med dig Isa-Alise! Det är glömt! Det är förlåtet!

Vi går vidare med viska.se och lever i nuet!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #31689 av Nissegossen
förlåt mig Klarafina! Ber om ursäkt för att jag tog mig friheter i din tråd!

Du är mycket välkommen! KRAM!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #31704 av Fredrik
Jag upplever att det varierar med min sjukdom. Just nu tål jag inte så mycket stress, är mitt uppi en återhämtning.
Men tidigare när jag haft ett jobb har jag inte haft så stora problem med stressen. Möjligtvis något känsligare än gemene man.
Mer
18 år 3 månader sedan #31708 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet stress- sårbarhets modellen
När jag arbetade för ett par år sedan var jag väldigt stresstålig. Men sen jag insjuknade har jag blivit alltmer känslig för stress.
Mer
18 år 3 månader sedan #31728 av Isa-Alise
Jag är återhämtad från min psykos, och arbetar halvtid, men är fortfarande stresskänslig... jag får minimera stressen i livet för att kunna må helt bra och slippa ångest, mm...
Mer
18 år 3 månader sedan #31749 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet stress- sårbarhets modellen
Jag tål stress ganska bra, men jag är mycket mer stresskänslig idag jämfört med förr. Jag tror att för mig är det oro och ångest som egentligen är den utlösande faktorn och det som är stressframkallande. Jag hade förr inte alls sådana problem. Vid schizofreni säger man att ökad stresskänslighet finns.