Allmänt idag...:)

Mer
18 år 3 månader sedan #32138 av Anki
Allmänt idag...:) skapades av Anki
Hej alla likartade!

Sitter just nu på biblioteket i Göteborg då min dator hemma krånglar. Har mot alla odds åkt skidor på längden idag trots att jag injicerar Risperdal och precis har börjat med Abilify. (Abilify för att tackla avstängningsknappen Risperdal)

Har gått/går igenom en rejäl livskris då jag varit mer eller mindre psykotisk i ca 3 år. Detta har renderat i att jag blivit avskedad från mitt arbete (vet att man inte får) och ej träffar mina barn varannan vecka som tidigare (varannan helg i nuläget, målet är varannan vecka).

Tar Risperdal i injektionsform varannan vecka sedan 4 månader tillbaka och är symtomfri sedan ca 2 1/2 månad. Abilify ska hjälpa mig få tillbaka lite livsglädje + minska det enorma motstånd som Risperdal ger.

Har mycket mer att berätta men inte just nu...Ha dé så gott det går och hoppas vi hörs av med inlägg och kommentarer...Kram från Anki
Mer
18 år 3 månader sedan #32145 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Allmänt idag...:)
Kram tillbaka Anki!
Mer
18 år 3 månader sedan #32154 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Allmänt idag...:)
De första åren med psykotiska besvär är jobbigast, sedan verkar sjukdomen lugna ner sig och efter 5 år mår de flesta hyfsat. Jag tycker att det låter som du befinner dig i återhämtningsfasen och att du säkert kommer att förbättras ytterligare. Hoppas att du får din dator att fungera igen.
Mer
18 år 3 månader sedan #32157 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Allmänt idag...:)
Fint att du är symtomfri... hoppas att ork och livsglädje snart kommer tillbaka och att du kan ha barnen hos dig så mycket du vill...