Är rädd att jag håller på att falla in i en psykos

Mer
9 år 8 månader sedan #686818 av Richard
Ok, jo jag håller mig borta från det nu. Hoppas bara att detta inte blir permanent.
Mer
9 år 8 månader sedan #686819 av Geta
Minnet kommer och går. Akineton ska som sagt inte vara bra för minnet. Ditt minne kommer säkert
tillbaka, Richard.
Mer
9 år 8 månader sedan #686860 av Admin1
Har du haft dåligt närminne tidigare och har det gått över sedan? Dåligt närminne är vanligt vid schizofreni och kan komma innan insjuknandet. Men det är inte bara närminne, som påverkas utan också koncentrationsförmåga samt förmågan att planera och utföra saker. Efter psykosen kan närminnet bli ännu sämre. Man kan också säga att problem med tänkandet krävs inte för psykos, men om man har problem med tänkandet så kan psykoserna bli overkligare och bisarrare.
Mer
9 år 8 månader sedan #687100 av Richard
Nu har jag blivit rädd för döden helt plötsligt, både för mig själv o andra nära. Tänker på vad är meningen med allt? Att varför just jag styr över min kropp, om det finns själar o om man kommer att födas om på nytt med samma medvetande? Men att man inte minns sitt förra liv.

Går bättre att skriva idag iaf. Behöver inte tänka till som igår.
Mer
9 år 8 månader sedan #687101 av Amandara
Det kan man bli. Rädd för döden alltså. Inget konstigt med det men kanske obehagligt. kram & krya på dig!
Mer
9 år 8 månader sedan #687102 av Geta
En kompis sa: "Alla som har dött hittills har klarat av det."