Ang diagnos och liknande..

  • Insomnia..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33200 av Insomnia..
Ang diagnos och liknande.. skapades av Insomnia..
Jag har Schizotyp personlighetsstörning med psykos liknande tillstånd samt svårartad Post Traumatiskt Stress Syndrom.
Jag är 19 år gammal.
Jag läste i min journal för en tid sedan och följade stod: Patienten lider av en diffus neuropsykiatrisk störning.
Vad menas med neuropsykiatrisk störning igentligen min läkare ville inte berätta vad det var för något :/

Jag har följande medicinering enligt läkarens ordination:
Risperdal 4mg. 1mg morgon, 3mg kväll.
Buspiron 30mg. 10mg morgon, 20mg kväll.
Oxascand 20mg vid behov. 5mg natt.
Nitrazepam 10mg natt.
Nozinan 50-100 mg kväll/natt.

Jag har precis fått nozinan insatt och jag upplever konstigheter med min andning och annat. jag får andningsuppehåll och jag vaknar av att jag inte kan andas sen så har jag fått mycket kraftiga kramp anfall och mina ögon har blivit annorlunda enligt min flickvän det ena ögat tittar rakt fram och det andra åt sidan..
Kan dessa konstigheter bero på nozinanen eller kan det vara andra orsaker?
Någon som har personlig erfarenhet av nozinan som kan berätta hur behandlingen med nozinan har fungerat. vad som har varit bra och vad som har varit dåligt.

Tack på förhand.
Mvh Insomnia..
Mer
18 år 2 månader sedan #33207 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet Ang diagnos och liknande..
Hej! Det låter som att du har det ganska jobbigt. Hoppas att saker och ting blir bättre snart. Tiden kan ju ha en läkande effekt på de flesta tillstånd.

Neuropsykiatrisk störning innebär att läkaren tror att det är någonting som inte står rätt till i hjärnan. Det kan vara medfödda avvikelser eller förvärvade under livet, men på något sätt fungerar inte allting som det ska. Ett exempel på något som brukar benämnas som neuropsykiatrisk störning är ADHD. Men det finns olika åsikter om huruvida problemet ligger i hjärnan eller om det är mer psykologiskt.

Jag tycker din läkare verkar lite konstig i och med att han inte vill förklara vad saker betyder i din journal. Du har rätt attta del av det som finns skrivet om dig och att det ska göras förståeligt för dig. Jag tycker du ska hävda dig mer och se till att någon sätter sig ner och går igenom din journal och förklarar vad som menas.

Lycka till!
Mer
18 år 2 månader sedan #33228 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ang diagnos och liknande..
Jag har använt Nozinan bara en gång och jag sov väldigt bra efter det, trots att det innan varit omöjligt att sova med andra sömnmedel. Jag upplevde inga direkta biverkningar av det annat än att jag var lite trött dagen efter.

Det är svårt att säga om dina "biverkningar" beror på Nozinanet eller om det kan ha andra orsaker. Man kan få i början krampliknande besvär av Nozinan, men det är ganska sällsynt att det inträffar. Jag tycker att du skall prata om dina besvär med läkaren som skrivit ut Nozinan åt dig.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33229 av lotta
Svar från lotta i ämnet Ang diagnos och liknande..
Adhd, Aspergers syndrom, Tourettes syndrom och Autistiskt syndrom är några exempel på neuropsykiatriska sjukdomar som man väljer att kalla funktionshinder.

Vid dessa "sjukdomar" är ens beteende stört på grund av brister i hjärnans sätt att arbeta.

Vid adhd har man brist på dopamin och noradrenalin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33563 av
Svar från i ämnet Ang diagnos och liknande..
Det här är upprörande att läsa.

Nozinn är "dirty". Jag har tagit en helv, och det ar helvetet självt. Visst man sover...vad finns det för val, självmord?

Blir du inte bättre på buspironet...sluta?.

Oxascanden är en fånmedicin som du aldriig kan känna färgen av så nerdvalad.

Det finns ingen bot mot neuropsykstörningar, men de är varianrande allvarliga i verkligheten.

Du har, om dui nte har tvångsvård, rätt att själv välja dina mediciner (inom rimliga gränser)


Shitzoptyp är en form av asperger ofta, och adhd är speedad asperger, kan man säga.

Propavan, fluxotein, stilnoct.
Risperdal i injektion(sliter mindre)
Ev theralen vid behov.
Och nitrazepemen ska du inte ta var kväll.
Tagit dem en vecka nu, 5 st ikväll, jodå, o va trött jag e... not...
Mren rätt cool..kanakse.

Försök hitta fungerande kombinationer och växla piller lite.
Läs på och argumentera med information och var tablett, hänvia till stuidier som du kan hitta på läkemedelsbolagens hemsidor.