Intressant dag.

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #38122 av
Intressant dag. skapades av
Idag har jag varit hos bup och haft journal läsning tillsammans med min fd kurator.
Jag fick veta en hel del saker som till exempel att avd 40 i linköping nästan inte kunde klara av mitt "vårdbehov" och att överläkaren där hade funderingar på att flytta mig till Örebro.
Och att jag har haft en "schizofren psykos"..
Samt att jag hade LPT under hela vårdtiden (8 månader) på avd 40.
Jag orkar inte ta upp allt här på viska.
Mer
18 år 3 veckor sedan #38123 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Intressant dag.
Vad modigt att läsa sin egen journal! Hur kändes det? Själv vågar jag inte läsa min.
  • Lina
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #38124 av Lina
Svar från Lina i ämnet Intressant dag.
Hur artade sig din schizofrena psykos undrar jag?
har själv haft en, men läkaren vägrade erkänna det o sa att det var en depression med psykotiska inslag...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #38130 av
Svar från i ämnet Intressant dag.
Svar till AmandaS: Det var blandade känslor, svårt att beskriva hur det kändes men jag hade min fd kurator som stöd under hela journal läsningen.
Svar till Lina: Det stod lite beskrivet i journalen om hur den schizofrena psykosen artade sig, följade stod: Kraftig syn och röst hallucinos, vanföreställningar, förföljelse ideér, felaktiga känslomässiga reaktioner, autistiskt beteende i sociala situationer samt dissociativt tanke mönster.
Jag minns inte allt av vad som stod om den schizofrena psykosen eftersom att jag inte förstår "läkarspråk" speciellt bra.
Mer
18 år 2 veckor sedan #38144 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Intressant dag.
Det kanske var en schizofreniform psykos som du hade? Den påminner om schizofreni, men är kortvarigare än 6 månader och går alltså inte över till schizofreni, som varar längre än 6 månader.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #38162 av
Svar från i ämnet Intressant dag.
I papprena stod det Schizofren psykos men det kan ju ha stått fel.