Hur mycket röster ska man acceptera?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 8 månader sedan #967226 av Fantasio
Är ansatt av ihärdiga röster. De har aldrig riktigt försvunnit, nu har de blivit värre de senaste dagarna. Inte alltid elaka, de säger att jag är utvald, att jag kan och ska åstadkomma storartade saker. Hade en önskan att berätta, det har jag inga problem med, men jag valde att inte göra det. Det blir att röka lite extra och gå ned på gården och gå runt lite. Är lite tveksam att låta vården få veta, för en simpel uppmaning fick mig tvångsvårdad en gång. Vad göra?
Mer
6 år 8 månader sedan #967250 av notwoodstock
Tro inte på rösterna. I längden kan det bli ett stort bygge av både osanningar, lurigheter och bråte.

Bibeln varnar för att den onde omskapar sig till en ljusets ängel. Så till och med saker som är naturliga kan få en in i onda planer.

Men förströsta på Gud, för ni bor i en trevlig stad. Tyckte vid två besök att det var kul, så lita på att Gud, Jesus och försynen håller dig utanför värre saker.
Mer
6 år 8 månader sedan #967334 av Admin1
Här finns en skattningsskala som du kan bedöma hur mycket röster du har:
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Mer
6 år 8 månader sedan #967357 av Nissegossen
Skit samma, röster får man aldrig bort, de finns där och lever och frodas i ens egen tankesfär och de är efterhägna och man får bara korta stunder när de är i tanken, det gör att man aldrig har en fri tanke. Precis som att man är ständigt övervakad. Det saknar rim och reson.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 8 månader sedan #967477 av Fantasio
Det har blitt bättre. Har nu öppnat en öl för att lugna nerverna. Fast mina tankar börjar bli en smula farliga, jag har tittat på en hel del klipp om seriemördare på Youtube och fascineras av vad jag ser. Nissegossen, har du röster varje dag?
Mer
6 år 8 månader sedan #967504 av koi
Jag hör röster varje dag. Man ska inte lyda dem. Annars blir det tokigt. Jag lyssnar på låg musik. Det hjälper. Hög musik måste de överrösta och börjar skrika.