Gud är en hemsk varelse.

Mer
6 år 2 månader sedan #1032917 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gud är en hemsk varelse.
Det onda och hemska skylls på att vi har en fri vilja.
Mer
6 år 2 månader sedan #1032963 av Nissegossen

LonelyisBack skrev: Det kan ha med dina tidigare liv att göra med så du får en karmaläxa i detta liv! Jag i mina tidigare liv har sysslat med mörka krafter vilket jag även i min barndom gjorde i detta liv! Och jag får och kommer att få betala en dyr läxa långt framöver! Jag ser djävulen i ögonvrån hånle mot mej och väntar på mej att han ska få mej vilket han vet att han får när tiden är inne! Och gud ser mej med röda ögon!

Kort sagt man ska va god och göra goda saker och undvika mörka krafter, svarta konster och voodoo mm!

Om Gud hade röda ögon i astronomin är en stjärna som har ett rött sken en stjärna som avlägsnar sig Östern är fullt av röda stjärnor, österns stjärna är röd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • jag-igen
  • Besökare
  • Besökare
6 år 2 månader sedan #1033025 av jag-igen
Svar från jag-igen i ämnet Gud är en hemsk varelse.
Gud är kärlek och allt vi behöver.

men att och om man upplever en satans jävel, som är mycket mäktigare än man själv är, så betyder inte det att man ska tillbe den jäveln och att det är Gud(kärlek). det är som "bäst" ett verktyg av Gud, men knappast Gud själv. Gud är helig.

som jag har förstått Jesus Kristus så kan man inte riktigt känna Gud om man förnekar den onda kraften. sen att människor har begränsad förståelse om vad som är gott&ont är en sak men att skylla på Gud för hur Hans barn väljer att använda gåvorna Han gett oss verkar iaf i mina ögon vara väldigt barnsligt.
Mer
6 år 2 månader sedan #1033046 av Ingrid999
Svar från Ingrid999 i ämnet Gud är en hemsk varelse.
Gud är kärleken , kärleken är svaret på allt. Ja??!
  • jag-igen
  • Besökare
  • Besökare
6 år 2 månader sedan #1033055 av jag-igen
Svar från jag-igen i ämnet Gud är en hemsk varelse.
utan Jesus ingen kärlek.