Är det inte kontraproduktivt att dricka kaffe som psykospatient?

Mer
6 år 1 månad sedan #1034565 av Geta
När jag gick lanthushållsskola kunde vi gå till köket innan första lektionen och dricka mjölk och äta skorpor för att minska på hungern.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034616 av wasp

Geta skrev: När jag gick lanthushållsskola kunde vi gå till köket innan första lektionen och dricka mjölk och äta skorpor för att minska på hungern.


Fick ni mat senare på dagen????
Mer
6 år 1 månad sedan #1034631 av Geta
Ja, efter första lektionen fick vi frukost som personal på skolan hade gjort i ordning. Annars lagade vi mycket av maten själva.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1034677 av Zoidar
Kaffe har också nyttiga egenskaper. Kaffe är fullt av antioxidanter som skyddar mot sjukdomar. Sen har kaffe också positiv effekt på vikten. Det negativa med kaffe skulle jag säga är att om man dricker för mycket kan man bli stressad och få ångest. Sen blir det mer frekventa kissepauser. Annars är det top notch, win win med kaffe!

Anchored in Christ ✟

Last edit: 6 år 1 månad sedan by Zoidar.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034719 av Nissegossen
Om ni är rädda för att inte sova på kaffe, gör istället ett rogivande te, gärna gjort på mjölk och honung
Valeriana är svagt rogivande ta det till kvälls medicinen, med mjölk och honung då somnar ni gott

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1034825 av Geta
Jag är så gammal att jag sover på kaffe.