Kanske ett dumt inlägg, men...

Mer
17 år 9 månader sedan #44475 av armyknife
Jag minns något från kursboken jag hade i psykologi A på gymnasiet, där det stod någonting i stil med att rökning är vanligt bland schizofrena. Nu i efterhand känns det lite som en grov generalisering med tanke på att boken i religion A skrev att många judar har stora boksamlingar hemma. I vilket fall är jag nyfiken på om det finns någon som kan dementera / bekräfta detta?
Mer
17 år 9 månader sedan #44476 av Nissegossen
Vad gäller Judar, har ingen aning! Men vi med Schiz röker till 95%

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #44477 av Abzu
Jag tror att många schizofrena röker. Jag röker och har träffat flera schizofrena som också röker.
Jag tror att det är mer än bara nikotinet som lockar dock. Sen många år tillbaka får man ju inte röka i offentliga lokaler, vilket då gjort att man måste gå utomhus, ut från vad som kanske är en stor lokal med mycket folk eller så. Vilket resulterar i att man får en paus, en mental paus tycker jag.
Det är därför jag började röka i gymnasiet, för att ha en bra anledning att lämna den stökiga skolbyggnaden. (Plus att jag faktiskt tyckte det var gott att röka också).
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #44482 av Jocke
Jag har rökt i tjugo år! Tyckte det var jävligt skönt, att sluta pga sjukdom!
Vi schizo röker, för att man blir avslappnad!

Men jag känner, att jag äntligen har kunnat borsta tänderna, vilket jag inte kunde göra i nästan tio års tid! Min fiende är inombords! Jag kan inte hitta ngn orsak att röka numera! En helt annan värld har öppnat sig!

Tack vare att jag var nära att dö, pga många års rökande, så känner jag en avstånd till rökandet numera! Nu spastiiscisterar jaj! Fruktansvärda kramper i hjärnan! Men jag går på reserven! Adios!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #44485 av armyknife
Okej, tackar för svar.

Avslappningen är ett skäl till att jag själv röker.
Mer
17 år 9 månader sedan #44486 av almost distubed
jag hade slutat i 3 mån började för någon dag sen vilken lättnad för psyket