Vem ska tro på en galning?

Mer
5 år 7 månader sedan #1088690 av Nissegossen
Jaha, var sitter du? Bor du i Göteborg, eller i närheten är jag öppen för att träffas

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1088731 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vem ska tro på en galning?
Även psykiskt friska kan bli kallade galna. Galen är inte en psykiatriskt symptom. För psykossymptom finns skattningsskalor så man kan få i poäng hur psykotisk man är.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088732 av charlie2
jag är galen jag råkade ju kastrera mig själv.:oops: :cry:
Last edit: 5 år 7 månader sedan by charlie2.
  • Lester
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1088878 av Lester
Svar från Lester i ämnet vem ska tro på en galning?
sex är överskattat charlie2! hoppas du hittar nån fin tjej!!!
du kan bli medlem på happy pancake som är gratis seriös dejtingsajt....
Mer
5 år 7 månader sedan #1088972 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vem ska tro på en galning?

Shadow skrev: Blir ni också bortprioriterade pågrund av er sjukdom?

I allafall så blir jag det.

Bortprioriterad av vem?
  • Lester
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1089194 av Lester
Svar från Lester i ämnet vem ska tro på en galning?
från samhället, jobbplatsen, utbildningen, bostäder, ens vänner och andra närstående.... admin1 du måste väl förstå att det finns en anledning varför vi med psykossjukdomar lever i många fall ensamma, finns ingen plats för oss hur världen ser ut idag..... nämner man ordet schizofren blir det som man har släppt ned en atombomb..... fördomarna och stigmatat är stort....

ja jag gick en kurs för psykisk ohälsa på en folkhögskola men det var mestadels ungdomar och även äldre som hade inga allvarliga problem som schizofreni och jag platsade inte in där utan blev utkörd för dom friskare.....

psykossjukdomar diskrimineras även på platser som verkar för psykisk ohälsa.... man måste va sjuk för att få stöd är man däremot sjuk i schizofreni så är man för sjuk för att få rätt stöd, finns inget för oss här i livet.....