Att inte bli trodd

Mer
3 år 1 månad sedan #1327382 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att inte bli trodd
Det är väl ingen som tvivlar på att du lider Fantasio. Du lider ju av hälsoångest och tror att du ska dö om det bara så kliar nånstans. Dessutom har du psykisk sjukdom. Hälsoångest är ju egentligen också en psykisk sjukdom. Förr hette det hypokondri.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1327412 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att inte bli trodd
Jag dömer er inte, Geta och Memphis. Men något är allvarligt fel på mig. Kanske kommer det fram när jag lämnar blodprov på fastande mage nästa gång. Det skulle vara skönt att få en diagnos och kunna opereras och bli av med obehagen och smärtorna. Men tänk om det inget går att göra!?! Då får jag förlita mig på morfinplåster tills jag dör.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327417 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
Fantasio du har varit döende här på Viska i över 10 år. Den dag som du verkligen är döende är det ingen som tror på dig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327481 av wasp
Svar från wasp i ämnet Att inte bli trodd

Geta skrev: Fantasio du har varit döende här på Viska i över 10 år. Den dag som du verkligen är döende är det ingen som tror på dig.

Fantasio måste vara seglivad! Har en kompis som påstod han hade cancer redan 1980. Ja, du vet rökskadorna i strupen! Jag har cancer, jag har KOL, ändå cyklar han stan runt än idag..............
Mer
3 år 1 månad sedan #1327523 av krokus
Svar från krokus i ämnet Att inte bli trodd
Wasp,

Hehe, lungcancer i +40år? Nja... Låter inte troligt. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1327580 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Att inte bli trodd
Även i den somatiska vården förekommer igonaras. Jag hade brutit foten, men utan att röntga skickade läkaren hem mig. Han var bara intresserad av mina mediciner och diagnos. Jag kunde knappt stödja på foten och inom en vecka var jag tillbaka igen och den här gången blev jag trodd och röntgad. Den visade att två mindre ben var brutna och på väg att läka. Man beklagade på ortopeden att jag hade blivit så illa undersökt och det slutade med en ersättning på 6.500 kr för sveda och värk. Vet inte om läkaren blev prickad.

.