Kan jag dricka alkohol efter en lång psykos

Mer
5 år 2 månader sedan #1126949 av Melkersten
Hej jag har haft en drog utlöst pskos som varade ungfär 3 år men det gick över efter ett tag och jag har börjat tänka på att ta en öl !! Men är orolig om jag triggar i gång psykosen i gen eller om jag insjuknar igen!!
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1126952 av Miika
Hej o välkommen!
Jag har aldrig hört att en öl skulle trigga psykoser. Men det bästa är att fråga din läkare om det är lämpligt att blanda alkohol och mediciner
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Miika.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1126953 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Kan jag dricka alkohol efter en lång psykos
Tror nog du kan dricka en öl men du kan inte blanda med andra droger, och håll konsumtionen på låg nivå.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126957 av Geta
En psykos som varar i 3 år är en väldigt lång tid.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1126977 av Nissegossen
Geta,
Nja, sjukdomen som sådan gör att man efter inläggning aldrig blir utan symptom men ju äldre man blir desto lättare blir det att undgå inläggning men symptomen finns där. De blir man aldrig helt kvitt.

Melkersten Hej och välkommen! Innan jag ger något råd, vill jag gärna veta vilka mediciner du står på. All benzo ett, BIG, BIG NO!

Stor överdödlighet på det även utan alkohol, med alkohol livsfara

Samt den drog du tog när du fick psykosen av, ta inte den igen och är det alkohol? :nej

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127008 av Melkersten
Jag har risperdal,mirtazapin,propavan som medicin och det var inte alkohol jag fick psykosen av utan amfetamin !!! Men får nog rådfråga med läkaren !!✌