Kan jag dricka alkohol efter en lång psykos

Mer
5 år 2 månader sedan #1127321 av Cider
Akta dig extra för alkohol om du har lätt för att bli beroende av olika substanser, sysselsättningar, saker..
Mer
5 år 1 månad sedan #1138027 av Duppedu

Nissegossen skrev: Geta,
Nja, sjukdomen som sådan gör att man efter inläggning aldrig blir utan symptom men ju äldre man blir desto lättare blir det att undgå inläggning men symptomen finns där. De blir man aldrig helt kvitt.

Melkersten Hej och välkommen! Innan jag ger något råd, vill jag gärna veta vilka mediciner du står på. All benzo ett, BIG, BIG NO!

Stor överdödlighet på det även utan alkohol, med alkohol livsfara

Samt den drog du tog när du fick psykosen av, ta inte den igen och är det alkohol? :nej


Säger du att man aldrig kan bli symtomfri efter en psykos?
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1138062 av Nissegossen
Nej, det har gällt mig själv, tror det är beroende på person hur man tar det. Som te x en medicin passar inte alla, man får pröva sig fram för att finna just den medicin som fungerar bäst på en själv. Nu valde jag själv inte den medicin jag har Trilafon, men den passade mig bättre än både Haldol och Siqualone som jag haft tidigare och Trllafon fungerade bättre än de andra två. Tror inte idag att någon har Siqualone.

Om du undrar, har jag fortfarande röster, vilket gör att det är rester av sjukdomen jag har, men för den sakens skull behöver ju inte alla ha det.

Jag har inte varit inlagd sedan årsskiftet 1986-1987

Och som sagt hör fortfarande röster

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138134 av Admin1
Det finns de som har bara en kort psykos och som sedan går över. Men många har ständigt risk för psykos, men psykosrisken minskar med åldern. Vid 60 får ganska få psykoser.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1138175 av Utomjordingen
När jag blev utskriven från psyket vinter år 2014 så det första jag gjorde var att dricka öl. Jag mådde inte bra då efter att hade varit på psyket i 9 ½ vecka, jag var inte heller riktigt helt återställd och ändå blev jag utskriven.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138179 av Geta
Jag blev också utskriven utan att vara helt återställd, senast som jag var inlagd.