Hur många med psykotisk diagnos är överviktiga/fetma?

Mer
5 år 2 månader sedan #1129324 av Recard2016
Du inser att det är tvångstankar va?
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129327 av Utomjordingen
Vet inte, andra (min andra sida hos mig själv) säger att det är vanföreställningar som jag har men jag är inte så säker på det själv?

Mina X-Y-Z koordinationer på planeten jorden är nog inte som det ska vara. Om jag röker eller inte röker så har det en stor betydelse för denna planet har jag fått för mig.

Liksom att man inte bör be för mig - för jag blir allvarligt sjuk då, sjukare än vad jag är idag... .
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129391 av Admin1
När man börjar med ett annat antipsykotikum skall man väga sig varje vecka om du gått upp mer än 3 kg skall läkaren kontaktas för åtgärd. Viktökningen brukar vara störst de första 4-6 veckorna.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129659 av krokus

Recard2016 skrev: Jag är smal, med en liten mage, lite muskler me kanske. För mycket öl genom åren kanske. Funderar på o sluta laga mat med olja, rätt mycket fett i det har ja insett.

Vad ska du steka maten med istället? Kroppen behöver fett också, precis som med kolhydrater och protein.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129664 av Recard2016
Jo men den behöver nyttiga fetter, typ frön, avokado, alger, nötter m.m. Men tror ja behöver en speciell stekpanna om ja ska köra utan olja o de pallar ja inte skaffa. En matsked olja motsvarar dock t.ex. en hel sötpotatis.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Recard2016.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129675 av krokus
Det finns stekpannor med någon keramikbeläggning. Där behövs knappt något fett att steka i. :)

Förstår inte riktigt vad du menar med jämförelsen mellan olja och sötpotatis. Menar du andelen fett, kcal, eller vad? Och vilken olja?