Försvinner alltid röster vid rätt medicinering?

Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1134276 av Utomjordingen
Ja, Ni har rätt, röster försvinner inte trots psyke mediciner! För jag har haft konstant hörselhallucinationer, musikhallucinationer, ljudillusioner och skriket/testbildljud inne i mitt huvud sen våren 1990.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1134279 av 1Dave

Nissegossen skrev: Tygpåse verkar vara grejen, men håll reda på när du skall ta dina mediciner en lapp i påsen där det står vad du skall ta. Alternativt i mobilen om du har almanacka i den

Tack för tips, får se om det går att beställa nånstans. Har bara en behovsmedicin så kan inte blanda ihop.

/Dave
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1134378 av Admin1
Clozapine har bäst effekt mot hallucinationer och de försvinner då hos 80 %.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1134408 av Nissegossen

1Dave skrev: Tack för tips, får se om det går att beställa nånstans. Har bara en behovsmedicin så kan inte blanda ihop.


Fråga i en sybehörs affär, de kan göra en tygpåse samt sätta hällar och och ett band.

Annars riktigt snyggt är en läderpåse som förr de hade pengar i med en lädersnodd i. Du kan göra den själv genom att köpa lädret och snodden därtill behöver du en läder nål samt vax. Har en gång gjort en plånbok i läder, sydde ihop i mattvarp som finns att köpa, men det är en himla massa tråd, tror jag fick av morsan

Om du har en fru är jobbet klippt och skuret någonting för en kvinna att göra. En som syr är helt uppenbart för henne. Till en tygpåse har hon förmodligen allt hemma

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1134409 av 1Dave
Jo frugan syr kläder så inte omöjligt hon kan tänkas ställa upp.

/Dave
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1134422 av Nissegossen
Mitt ex sydde flera skjortor till mig. En i blått, jag fick själv välja tyget i en härlig blå färg. Även på senare tid har det hänt att kvinnor kommenterar snygg färg, ja, sådan går inte att köpa i handeln

Råkar ha sett färgen i en synhallucination inlagd på stormen på sin tid, hon hade en klänning i den färgen och det var färgen jag ville ha samma färg som hennes klänning

Eftersom jag har en defekt symaskin den går sakta framåt när man skall sy utan att man trycker på pedalen får den som vill ha den hämta den på plats och ställe i min lägenhet.
Samt tillbehör nålar och spolar.

Samt att den går att lägga in olika sömmar genom ett vred

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.