Vänjer man sig vid sjukdomen?

Omröstning: Vänjer man sig vid sjukdomen?

JA! ABSOLUT
2 14.3%
NEJ! MITT LIV ÄR ETT HELVETTE!
1 7.1%
Det kommer och går!
9 64.3%
Jag vill inte prata om det!
2 14.3%
Totalt antal röstare: 14
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 7 månader sedan #1185327 av Cosmos
Människor med schizofreni och liknande har en överdödlighet på 20-25 år! Självmord kanske är vanligt i början av sjukdomen men avtar med åldern. Senare är det annat som dödar, t ex välfärdssjukdomar som fetma och diabetes plus andra frekventa sjukdomar som cancer och hjärt/kärl relaterat till mediciner och levnadsvanor. Och ja, jag tror att neuroleptika är en riskfaktor p g a alla biverkningar som det är förknippat med.
  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
4 år 7 månader sedan #1185380 av Klanggedin
Ond bråd neuroleptika död har jag aldrig hört talas om..
Men i min uppfattning så kortas medellivslängden ner avsevärt om man dör vid 20 även om det bara en en grupp jämförelse? Dom flesta blir nog över 50 om dom bara överlever dom första fem åren!
Mer
4 år 7 månader sedan #1185402 av Loni
Svar från Loni i ämnet Vänjer man sig vid sjukdomen?
Jag är hundvakt ibland men sällan. Ägarna tycker inte om att hundarna blir mera festa vid mej än ägarna. Men det ägarna inte vet att dom gör grovjobbet och jag gör det roliga. Efteråt är jag helt slut att underhållit hundar dom sällan ibland när jag är hundvakt. Eller så förstår dom.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185444 av krokus

MsTibbs skrev: Jag har släppt tanken på barn. Tror inte jag skulle klara av att ha barn.

Jag vill ha barn, men i så fall måste pappan vara närvarande och en bra förälder. Skulle inte klara av att ta hand om barn ensam!
Mer
4 år 7 månader sedan #1185451 av Recard2016
Mitt barn hade fötts med en permanent skada; två fuck you finger i luften hela tiden.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185463 av Cosmos
:rotfl :tummenupp