Vill resa i tiden

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1203547 av Fantasio
Jag skulle resa tillbaka till 1975 och ruska om mig själv. "Studera med nit och flit" skulle jag säga. "Så här kommer du att bli om du inte passar dig" skulle jag även säga. Jag skulle åka i tiden för att i akt och mening påverka framtiden/nutiden. Jag skulle inte färdas i tiden för mitt höga nöjes skull. Ett katastrofalt liv mindre, det tjänar alla på.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203553 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vill resa i tiden
Det är inte lätt att stoppa en schizofreni under utveckling. Den finns med redan i spädbarnsåldern men bryter ut först i tonåren eller strax efter.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203557 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vill resa i tiden
Förstår vad du menar Fantasio. Jag önskar också att jag tagit skolan mer på allvar och skaffat mig en bra karriär efter det. Man hade så konstiga prioteringar i högstadiet.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203558 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vill resa i tiden
Det är flera här på Viska som har en gedigen utbildning men de har inte kunnat arbeta i sina yrken efter insjuknande i schizofreni.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203560 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vill resa i tiden
Ja det finns ju inte en enda person på Viska som har en lyckad strålande karriär. Vi är alla utsorterade.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1203563 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vill resa i tiden
Vi är illa medfaret gods. Jag kommer att tänka på en lite äldre tråd: Knas redan som barn, den måste jag in och läsa. I alla fall Geta provad på yrkeslivet och det var väl inte katastrof mest hela tiden? Memphis, du har väl varit ute i arbetslivet? Har för mig det. Jag jobbade i sammanlagt 22 år. Jag har kvar ett papper från min första sjukskrivning. "Paranoid psykos" står det på det. Jag fick kicken efter fem år i frysboxen, fem år utan vettiga arbetsuppgifter. Rache!" Vergeltung!