Blodsocker och psykoser?

Mer
4 år 5 månader sedan #1204673 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Blodsocker och psykoser?
De som har diabetes kallar insulinkänningar för "känning". Då är blodsockret så lågt att hjärnan inte fungerar riktigt. Kroppen försöker hjälpa till genom att utsöndra adrenalin, så man kan bli aggressiv och darrig förutom kallsvettig och hungrig. Synen kan också påverkas. Jag brukar se en stor röd ring framför ögonen när sockret är under 3.5 mmol/l.

Zoidar hade en annan typ av känning, kanske kan man kalla det för en närkontakt?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 5 månader sedan #1204784 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Blodsocker och psykoser?
Kan vara ett tecken på jag borde ta högre dos. Men då blir jag så hungrig. Håller här...

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 5 månader sedan #1204845 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Blodsocker och psykoser?
Det som händer en gång skall man inte fästa sig så mycket vid utan om det händer varje gång du äter. Sedan stress innan är nog en viktigare faktor. Du måste kunna utesluta stress.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1204846 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Blodsocker och psykoser?
Jag har mycket positiv stress nu, fast också det måste man vila ifrån. Går inte att vara igång 24h om dygnet. Känner mig energized.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 5 månader sedan #1204860 av Geta
Svar från Geta i ämnet Blodsocker och psykoser?
zoidar,

Det jag undrar över är att du måste byta diet hela tiden. Är inte det stressande?
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1204866 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Blodsocker och psykoser?
Jo, sant Geta. Jag hittat det perfekta nu. Tre måltider per dag, inget småätande, precis som på klostret.

På väg till Fontänhuset. Lunch för 25kr. Helt fantastiskt! :groovy

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 5 månader sedan by Zoidar.