Ingen ork

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1222912 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ingen ork
Men Geta, schizofreni yttrar sig på så väldigt många olika sätt! Jag har både positiva och negativa symptom, jag vill göra saker men "orkar" inte riktigt fullfölja programmet. Jag vill, men förhindras att hålla efter mig, pga att det är så jävla tråkigt.

Men i Recards fall så tror han på ngt, men ngt fallerar i mötet med andra tror jag? Kan vara en mängd olika orsaker?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan #1222913 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ingen ork
Jag hade en period då ja blev "trött", men det var innan ja motionerade dagligen, gymmade o åt veganskt. Som sagt det krävs "arbete" om man ska må bra.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1222914 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ingen ork
Det kanske är för jobbigt för dig att laga mat ibland, Nissegossen. Men ofta verkar du svänga ihop något.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222920 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Ingen ork
Under sommaren förra året orkade jag knappt diska ett enda bestick. Det var riktigt trögt ett tag. Nu kan jag diska ett par timmar eller längre om det behövs. Känns som jag byggt upp en styrka med att tala öppet om min sjukdom. På twitter. Annars är det mycket stigma med just schizofreni.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1222932 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ingen ork
Det är knappt att jag törs skriva det här, för jag vill inte hamna på gruppboende: jag slarvar med tandborstningen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222933 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ingen ork
Tror inte att du riskerar gruppboende men du riskerar att bli tandlös.