Insändare

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1227264 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Insändare
Tack, Admin1. Det finns något inom psykiatrin här i stan som heter typ "Vision 2020", kan ha fel på årtalet. Alla rum ska bli enkelrum. Det är lugnast och skönast med enkelrum, men då kommer ju antalet platser att minska. Hur blir det då? Måste man ha allvarliga självmordsplaner eller vara i full psykos för att bli inlagd?
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227266 av memphis
Svar från memphis i ämnet Insändare
Enkelrum är det enda rätta.

Minns ni lyxfaciliteten där Utomjordingen var inlagd? Det var fint som ett hotell. Fast mitt ute i skogen då och högsäkerthetsanläggning var det.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by memphis.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1227284 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Insändare
Jag minns bilden han la upp med huskroppar förbundna med varandra. Jag trodde inte det var en anläggning i Sverige, kanske inte ens en psykiatrisk anläggning.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227324 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Insändare

Geta skrev: Har också skrivit många konstiga insändare, innan jag har fått mitt lystmäte med att skriva på Viska.
Uppsatser var det värsta jag visste i skolan. Valde alltid något väldigt opersonligt ämne.

Jag älskade att skriva uppsatser där jag kunde bre ut mig ordentligt. Men precis som du Geta, valde jag opersonliga ämnen eller med fiktiva personer. Förresten hade jag högsta betyg i svenska så läraren måste någonstans ha gillat mina åttasidorsuppsatser.

Har också skrivit insändare och de har blivit publicerade. I vår lokaltidning måste man skriva ut hela namnet men det går ju att skriva vad som helst. En gång skrev jag om skrikiga ungar och hur bra det skulle vara med barnfria hus. Numera finns ju rökfria hus och allergihus så varför inte barnfria hus? Jag undertecknade insändaren med ett påhittat namn och det var tur det. Någon dag efteråt sköljdes insändarsidan av ilskna och upprörde människor som undrade om jag inte hade något hjärta i kroppen.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.