någon som skaffat körkort efter diagnosen?

Mer
4 år 2 månader sedan #1230941 av mrsearlgray

Vittrad skrev: Jag tog körkortet efter jag börjat få psykosproblematik, men innan jag fick diagnosen schizoaffektiv. Minns inte exakt vad det kostade, men minns att det var dyrt med körlektioner. Jag hade möjligheten att köra mycket privat så jag kom undan rätt lindrigt ändå. Vet inte hur det är med att få förlängd teoriprovstid tyvärr.

okej tack så mycket för svaret! kommer nog kunna köra med både min sambo och min mamma så kanske kan klara mig utan allt för många körlektioner men det kommer ju kosta en del ändå
Mer
4 år 2 månader sedan #1230964 av Richard
Jag tog körkort 1998, då hade jag endast diagnosticerad depression o ångest. Tror det bara behövdes ett synintyg då. Kuggade första uppkörningen p.g.a. nervositet, inför andra uppkörningen tog jag två Stesolid o klarade det utan anmärkning.

Min läkare har frågat om körkort, o jag får behålla det men kör inte bil längre p.g.a. mina mediciner, förutom i yttersta nödfall som när jag behövde en akuttandläkare som bara fanns i Båstad. O vet jag att jag ska köra så tar jag naturligtvis inte min Lyrica. Iktorivilen är ingen fara, jag är snabbare än medel på reaktionstest även när jag tar Iktorivil.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230965 av Geta
Klarade körkortet på första uppkörningen och första teoriprovet.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 1 månad sedan #1230967 av Richard
Körlektioner är svindyrt! Jag tog nog ca 15 st, men helt i onödan, då jag övningskörde med min pappa nästan varje dag i två år. Jag var jätteduktig på att köra. Halkan måste man väl göra genom en trafikskola. Det första uppkörningen gjorde jag i trafikskolans bil, kuggade som sagt, o då sa trafikskolan; -Då får vi köra några lektioner till! Men jag sa -Nej, jag ska köra upp privat, o det klarade jag utan mer påprackade körlektioner.

Nu är det en massa "ekodriving" o grejer, sånt här...



Jag vet att det är nått med udda/jämna husnummer o udda/jämna veckor. Man måste vara professor för att få parkera...

Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230970 av Clean
"Tog stesolid för att klara uppkörningen." Herregud vad roligt! Jag rullar av skratt! Bra jobbat Richard!! Ryska forskare sa att deras undersökning visade om man drack vodka innan matteprovet så lyckades dom med vodka bättre än dom som inte druckit vodka. Hehe
Mer
4 år 2 månader sedan #1230972 av Richard

Clean skrev: "Tog stesolid för att klara uppkörningen." Herregud vad roligt! Jag rullar av skratt! Bra jobbat Richard!! Ryska forskare sa att deras undersökning visade om man drack vodka innan matteprovet så lyckades dom med vodka bättre än dom som inte druckit vodka. Hehe

Det är jag tveksam till...

Jag satt o drack öl en natt, så runt kl. 02-03 anmälde jag mig på fyllan till Mensas IQ-test. Så ringer det en snubbe kl 07 o undrar om jag kan komma o göra testet om en timme... Jaja, jag cyklade dit, hade ju fortfarande alkohol i kroppen o gjorde testat på bakfyllan. Kom precis på gränsen till att Mensa-medlemskap...