Vad föranledde er psykos?

Mer
4 år 1 månad sedan #1236755 av Rhododendron

Clean skrev: Jag var på semester i Egypten och blev rånad, våldtagen och nästan mördad. Jag låtsades spela medvetslös då fick jag chansen att fly! När jag sprang hela vägen till mitt hotell gråtandes så fick jag psykos. Nästan alla mina upplevelser kring händelsen är samma psykoser som jag får från den händelsen. Jag knarkade när jag kom hem från Egypten hade jag inte knarkat så hade inte psykosen som jag fick i Egypten inte fastnat. Hade jag fått bara vila och inte övertalas av mina gamla vänner att allting är som vanligt fastän det inte var så för mej så hade det aldrig utvecklas till schizofreni. Jag hade bara behövt vila och sova så hade psykosen som jag fick pga den här händelsen gått över av sig själv. För det är vanligt att man är jävligt paranoid av trauman.

Men första psykosen fick jag som barn men det gick över.


Oj, vad läskigt det låter. Jag är glad att du överlevde!
Mer
4 år 1 månad sedan #1236788 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad föranledde er psykos?
Knark och mordförsök.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 1 månad sedan #1236799 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad föranledde er psykos?
Höll på drunkna kort innan och blev rejält nedkyld också.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 1 månad sedan #1236808 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Vad föranledde er psykos?
skulle nog säga ett svårt liv känslomässigt utan stöd utifrån.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236834 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Vad föranledde er psykos?
Stressade som en tok på jobbet. Sprang bokstavligt runt och hade ett högt tempo.

/Dave
Mer
4 år 1 månad sedan #1236836 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad föranledde er psykos?
När jag var 18 år gick jag en sjukvårdsbiträdeskurs. Då ingick praktik på kirurg och medicinavdelningar. Det var att komma ut i verkligheten. Blev så stressad att jag gick ner i en djup depression. Något år efteråt fick jag min första psykos.