Vad föranledde er psykos?

Mer
4 år 1 månad sedan #1236834 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Vad föranledde er psykos?
Stressade som en tok på jobbet. Sprang bokstavligt runt och hade ett högt tempo.

/Dave
Mer
4 år 1 månad sedan #1236836 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad föranledde er psykos?
När jag var 18 år gick jag en sjukvårdsbiträdeskurs. Då ingick praktik på kirurg och medicinavdelningar. Det var att komma ut i verkligheten. Blev så stressad att jag gick ner i en djup depression. Något år efteråt fick jag min första psykos.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1236837 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vad föranledde er psykos?
första tecknet på att något var fel kom november 2012. Jag låg i sängen och hallucinerade att en dörr stängdes rakt i ansiktet på mig. en dörr kom som stängdes rakt i ansiktet. Men det blev ingen psykos av det. Det var den hallucinationen sen inget mer. Men 2 månader senare gick jag in i en psykos, januari 2013. Men det var verkligen ingen skräck eller läskigt. Psykosen var jätte vacker, en jätte vacker psykos och jag hade flera vaknätter som var totalt UNDERBARA!

jag käkade antidepressiv då, men fick sluta. det fick blir antipsykotika, har inte tagit antidepressiva sedan då, 2013.

jag hallucinerade som liten vet jag. efter jag fick lämna barnhemmet.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236858 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vad föranledde er psykos?
Vet inte vad det berodde på som 17 åring, men en delförklaring är ångest. Eller så var det psykos som ledde till ångest? Det var över 6 månader första gången.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1236859 av Clean
Svar från Clean i ämnet Vad föranledde er psykos?

Rhododendron skrev: Oj, vad läskigt det låter. Jag är glad att du överlevde!

Fast jag får räkna med att bli våldtagen igen. Häromsistens var det en som försökte våldta mej. Men jag lyckades undan. Sedan två år sen blev jag våldtagen av en sexuell sadist präst. Så har det alltid varit för mej sedan dom första åren i livet
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236866 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad föranledde er psykos?
Clean,

Umgås du inte i fel kretsar? Har du ett upprepningstvång?