Skulle ni valt att INTE få schizofreni?

Mer
3 år 9 månader sedan #1268033 av Maxjohan1983
Det är nog ditt asperger som talar. Ingen sa nåt om att radera personligheten utan det handlar om att bli fri från besvär vilket vilken vettig person som helst hade velat. Alla fall med just diagnosen schizofreni för där vinner du inga fördelar alls i livet.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1268036 av Lejonhjärta

Cosmos skrev: Jag hade en framtid i ett yrke och jag hade en påbörjad musikkarriär. Allt blev till aska. Bitter? Kanske i viss mån fast jag har vant mig att leva med den också.


Ja. Det där med bitterhet är inte lätt alltså. Jag har själv känt mig extremt bitter över alla drömmar som aldrig kommer bli verklighet nu. Det har tagit många år för mig att komma över och acceptera det....
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1268042 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Skulle ni valt att INTE få schizofreni?
idiotiskt påstående, sjukdom är inget man väljer så kvittar det vilken sjukdom man får.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268043 av Lejonhjärta
Insåg precis att den här frågan väcker ont blod hos vissa användare...
Mer
3 år 9 månader sedan #1268046 av Geta
Jag tycker att den här frågan är intressant. När jag var ung hade jag absolut svarat ja på frågan. Nu är det försent att börja ett nytt liv.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268050 av Pg
Ja jag skulle hellre vilja leva utan schizofreni, men samtidigt växer man i motgångar sägs det.