Det går inte...

Mer
3 år 8 månader sedan #1272449 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Det går inte...
Reagerar direkt på dina besvär och påminns om mina ep-anfall i början. Du borde undersökas av en neurolog inte psykdoktorn. Det är viktigt med en tidig diagnos när det handlar om epilepsi eftersom de stora anfallen (får inte alla) dödar många hjärnceller som inte kommer tillbaks. Ett stort anfall kan i värsta fallet vara dödligt.

Själv fick jag epilepsi ett halvår efter mitt psykosutbrott. Alldeles på egen hand har jag konstaterat att min hjärna inte tålde den enorma belastningen från psykosen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272510 av wasp
Svar från wasp i ämnet Det går inte...
Fråga doktorn!
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1272530 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det går inte...
Det låter som en biverkan av Akineton det är vanligt på den med kort minne. Jag har utvecklat en strategi för den. Jag kan tänka på något jag vill hämta i exv köket, väl där har jag glömt vad det var jag skulle hämta. Jag kan stå kvar och gå tillbaka i tanken och upprepar i tanken hur jag tänkte och då komma ihåg det eller att blicken faller på det. Hjälper inte det går jag tillbaka och försöker minnas då för det mesta minns jag direkt vad det var. Det har inte hänt att jag inte kommer på vad det var

På Akineton kan man påbörja en mening sedan kan man glömma det första och kan inte fullfölja meningen då man glömt det första, ang Akineton ligger spaltvis med text jag lagt in på viska.se

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272561 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det går inte...

Cosmos skrev: Reagerar direkt på dina besvär och påminns om mina ep-anfall i början. Du borde undersökas av en neurolog inte psykdoktorn. Det är viktigt med en tidig diagnos när det handlar om epilepsi eftersom de stora anfallen (får inte alla) dödar många hjärnceller som inte kommer tillbaks. Ett stort anfall kan i värsta fallet vara dödligt.

Själv fick jag epilepsi ett halvår efter mitt psykosutbrott. Alldeles på egen hand har jag konstaterat att min hjärna inte tålde den enorma belastningen från psykosen.

Håller med Cosmos. Be att få genomgå EEG för att kolla om du har epileptiska anfall. Viss epilepsi kan ge schizofreniliknande symptom med bl.a hallucinationer.