Hur gammal var du när du blev psykotisk?

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294264 av Lelle
psykosen var så vacker... jag hade underbara vaknätter också. Och var vaken till gryningen - såg hur hela samhället kom igång, tidigare var det knappt några bilar, men rätt så snart kommer de. grannen eldar ved och man ser röken stiga från skorstenen!

speciellt natten till den 26 februari.. vaknatt och den var så underbar!
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294274 av Lejonhjärta

Geta skrev: Min psykos byggdes upp under flera år.


Samma här! Hade "skumma" upplevelser redan i slutet av mellanstadiet på grundskolan.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294277 av Geta
Ja, jag hade ögonblicks korta psykoser innan den stora psykosen kom.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294284 av memphis
För mig kom det smygande, så att det konstiga blev normalt. Inget konstigt att de talade om mig i radion hela dagarna. Men jag räknar det som prepsykos. Den verkliga psykosen kom ganska plötsligt ändå. När allt var som uppbyggt för det.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294286 av Geta
Det konstiga är att allt runt omkring en stämmer när man har vanföreställningar. Lika fort ändras det efter medicinering med antipsykotika.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294322 av Cosmos
Jag hade en psykos som 14-åring. Trodde jag var i dödsriket och att jag var ihålig. Sedan skulle jag döda min mamma, sedan Gud. Det vara cirka ett halvår sedan flyttade vi och jag blev mobbad. Ett veritabelt skitår 1969-1970.

Sedan dök så den verkliga psykosen upp 1980, då var jag 25. Var lite lik min gamla psykos till en början sedan tog annat vid med andra vanföreställningar och paranoia. Länge, länge väntade jag på att bli frisk igen men den dagen kom aldrig. Så än idag finns sjukdomen kvar om än i liten omfattning. Jag har haft s k moments of clarity då helt plötsligt jag har återvänt till mitt gamla jag för några sekunder. Men det har aldrig gått att hålla kvar.