En psykos?

Mer
3 år 5 månader sedan #1302092 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet En psykos?
I början av min sjukdom hyste jag något slags förvirrat hopp om att detta bara var som en förkylning och att allt skulle återgå till det s k normala sedan. Men den dagen kom aldrig, bättre, mycket bättre, men aldrig riktigt bra. Så jag får säga som Nisse, psykosen ligger som ett lågintensivt raster över min tillvaro.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302122 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En psykos?
Man kan säga att under psykos är man väldigt egocentrisk och ens ego är av världsbetydelse.Men grandiositet ingår i psykos.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302126 av wasp
Svar från wasp i ämnet En psykos?
Har aldrig varit särskilt grandios! Det jag berättat om min utbildning är garanterat sant, men numera är jag en ganska fattig liten gubbe som bor i en etta ca 4km från Rådhuset i centrala delen av stan. Men det finns de som har det värre, både ekonomiskt och bostadsmässigt här på viska (i övriga Sverige också). Höll på att bli psykotisk i söndags, mycket pga att jag minskat i vikt sedan i somras och var så hungrig. Det där med att äta har jag till och från haft svårt med sedan 1972.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302221 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En psykos?
Att ha en psykos är knappast Grandiost man är i konstant underläge rösterna härskar inom en ett jäkla dividerande med dem varje dag, de har foten ovanför en och man hukar under sulan på storfot

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum