Så sant så!

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1301886 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Så sant så!
Man måste inte vara stark eller svag. Det är samhället, myndigheter och institutioner som säger vi får inte vara svaga och vi ska vara starka. Dom vill vi ska vara friska trots att vi har en extremt svår och mest handikappade psykiska sjukdom. Försäkringskassan vill man ska jobba sig frisk. Institutioner vill att man ska säga att man klarar sig själv och dom vill inte att man ska fråga efter hjälp och stöd. Myndigheter vill inte höra talas om oss. Dom vill inte veta av oss. Dom vill att vi ska klara oss själva hur mycket än man går under på alla sätt. Går man till akuten skickar dom en hem utan någon som helst hjälp, tröst eller stöd. Blir man väl inlagd så slänger dom ut en inom snar tid och säger det här är inget hotell så man får ingen tid för återhämtning. Sedan frihetsberövar dom "oskyldiga" och förstör deras liv.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301910 av Geta
Svar från Geta i ämnet Så sant så!
Tycker att jag fått all hjälp som jag behövt.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301929 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Så sant så!
Får man psykossjukdom får man plocka fram sin styrka. Få är så prövade som vi.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301941 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Så sant så!
Det gör ont, ont, ont. Stark som svag.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1306589 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Så sant så!

Amandara skrev: Får man psykossjukdom får man plocka fram sin styrka. Få är så prövade som vi.


helt rätt sagt!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 4 månader sedan #1306611 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Så sant så!
Ja, jag har lärt mig att livet är en gedigen kamp! Man kan inte ge upp så lättvindigt, men dyker det upp två saker samtidigt så har jag tidigare lämnat dem problemen men det kunde jag inte göra denna gång, men kan inte behandla dem var för sig? Men har man psykosbenägenhet, så blir man rätt virrig med vad man säger.

Vars är världen på väg?