Var det p.g.a. droger som du fick psykossjukdom?

Omröstning: Var det p.g.a droger som du fick psykossjukdomen?

Ja det var det
3 17.6%
Nej det var det inte
14 82.4%
Totalt antal röstare: 17
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 4 månader sedan #1304881 av Geta
Nej, det gjorde han inte.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304883 av Inwatto
Jag fick diabetes typ 1 och psykos samtidigt. Inga droger.

Prata inte med hat i munnen!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1304886 av Pimed
Jag blev sjuk i min schizofreni pga sexuellt våld mot mej och att jag sedan tog även droger. Sedan även mina tidiga barndomsåren. Där jag blev misshandlad av min styvpappa som jag vore en kickboxningssäck! Sedan även andra trauman, tragedier osv. Alltihopa gjorde att jag tillslut blev knäckt. När jag blev knäckt fick jag psykoser. Jag kände inte igen mej själv. Teven och musiken pratade med mej. Jag trodde på massa helt bisarra konspirationsteorier. Jag hörde röster. Och massa andra vanföreställningar. Trodde folk kunde läsa mina tankar via telepati. Allt detta finns kvar men medicinen gör att jag fungerar frisk ändå i min kärna och själ och huvud och kropp skulle inte mediciner funnits hade jag varit inlåst för resten av mitt liv på ett dårhus i en madrasserad cell. Nämen typ!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 4 månader sedan #1304887 av Jocke
Jag drack mycket alkohol, innan tiden för min reguljära inläggning på kliniken! Ja, hade en kraftig psykos vid tiden då en psykolog hemkallade en läkare, som gjorde en bedömning att jag behövde vård.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 4 månader sedan #1304912 av memphis
Kanske var det pga droger som jag fick psykos, men jag hade dragits med psykisk ohälsa länge innan jag tog droger. Tror mer att det var den konstanta hårda press jag levde under som gjorde psykosen.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304924 av Cosmos
Tror inte det var mitt drickande som utlöste psykosen även om jag söp otroligt då. Allt hade smugit sig på med redan över ett år innan. Men kanske det häftiga insjuknandet skulle ha blivit mindre traumatiskt.