Det där med att förbättras

Mer
3 år 4 månader sedan #1305081 av Cosmos
Har ju en schizoaffektiv diagnos med både psykos och depression men jag har förbättrats på alla sätt sedan jag var 50. Tror att detta är vanligt. Precis som Geta säger, det är lugna puckar numer.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1305084 av Fantasio
Jag tycker, när jag tänker efter, att jag har förbättrats. Tills för en tid sedan var jag ofta ute om nätterna och gick, ibland påhejad av rösterna. Då fick jag Nozinan av vården. Men den tar jag inte, måste ju upp vid elva. Jag kanske har förbättrats, men inte dramatiskt.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1305087 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Det där med att förbättras
Jag tycker du har förbättrats. Du är lugnare på något sätt. Inte lika sargad som förut. För man blir sargad av schizofreni. Dessutom måste du ta antidepressiva mot dina depressioner och ångest !
Mer
3 år 4 månader sedan #1305133 av Admin1
De flesta förbättras långsamt, men det gäller att undvika att få psykoser för de försämrar en och gör att det tar längre tid att återhämta sig, Men oftast är man sjukast de första 5-6 åren. Vid 60 år mår de flesta ganska bra, men inte alla. Det som kan förvärra sjukdomen är missbruk och om man inte tar antipsykotikan.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305201 av memphis
Jag har förbättrats de senaste åren. Senaste riktiga psykos jag hade var 2016. Vore skönt om det består. Särskilt ångesten har förbättrats de senaste åren.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305278 av Klanggedin
Tur vi har Admin som säger hur det är!