Lider ni av ensamhet?

Mer
3 år 2 månader sedan #1323052 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Lider ni av ensamhet?

Cosmos skrev: Lidandet kommer väl ifrån en religiös kontext? Kristus led och dog på korset för människans skull, den ädlaste av handlingar. Reformationen innebar inget lyft från lidandet. Tvärtom östes det på av skuld också. Det konkreta lidandet i fattiga afrikanska länder är något annat. Det är inget lidande som ger pluspoäng i den rika världen. Vi väljer att titta bort.

Jag är förvånad att inte någon Amerikansk miljardär åker till Afrika och försöker bygga ett land, med stort PR pådrag. Istället sitter dem i väst och skänker bort pengar till vad jag många gånger tror blir korrupta nätverk och organisationer. Det är konstigt hur många miljardärer är bekväma. Men det kan göra med att dem låter andra jobba för dem för att bli miljardär. De vill inte själva göra jobbet.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 2 månader sedan #1323092 av wasp
Svar från wasp i ämnet Lider ni av ensamhet?
Ibland lider jag av ensamhet. Mina tre syskon är döda. Två bröder och en syster, de dog 1986, 1997 och 2010.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1323093 av Hope
Svar från Hope i ämnet Lider ni av ensamhet?
Jag är aldrig ensam. Önskar inte heller va ensam. Jag njuter av det sociala. Jag är väldigt extrovert. Får energi av att umgås. Förutom när jag har psykoser då blir det plågsamt av ett vanligt socialt nätverk.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323162 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lider ni av ensamhet?
Det är nog främst sysslolöshet, som gör att ensamhet känns och upplevs.