Hörsel

Mer
3 år 2 månader sedan #1321712 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hörsel
Man kan ha överkänsliga sinnen och ljud kan höras högre än de verkligen är. Sedan kan man ha problem att filtrera bort oviktiga ljud, så att hjärnan blir överbelastad. Särskilt när man är nära psykos blir hjärnan överbelastad och det förvärrar symptomen. Vila och tystnad kan vara bra inför psykos.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321721 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hörsel
Precis som för koi har jag svårt att filtrera bort onödiga ljud. Fullsatta restauranger är ingen höjdare. 
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1321731 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Hörsel
Har mer eller mindre konstant tinnitus (Geta får en del att sålla till nyhetsbrevet ) men det är som en kär gammal tv apparat som tryggt alltid står på i bakgrunden antar jag.. helt klart en biverkan som jag e beredd att ta om jag måste istället för alternativet..
Mer
3 år 2 månader sedan #1321952 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hörsel
Vissa läkemedel kan ge tinnitus, som bensodiazepiner och gamla antidepressiva (tricykliska) Antipsykotika brukar inte ge det.
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1321970 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Hörsel

Admin1 skrev: Vissa läkemedel kan ge tinnitus, som bensodiazepiner och gamla antidepressiva (tricykliska) Antipsykotika brukar inte ge det.

Tack Admin. Ja när jag läser på internet så verkar det som t.o.m att ångesten i sig kan skapa tinnitus, men jag överlämnar expertisen till Er - och för info nej, jag har inte antipsykotisk medicin då psykiatrin här resonerar: Fingal Olsson - e inte han död??  Nä.. han rör på sej.. Jag är här för mina vanföreställningarar - ångest - och er märkliga kärlek, ni får när ni vill avhysa denna koltrast, och den flyger väl då vidare.. 
Antidepp psykoterapeut och diagnos "psykotiska symptom" & depression..
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Koltrast73. Orsak: Lite mer info för att svara på följdfrågan..
Mer
3 år 2 månader sedan #1322007 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hörsel
Har tinnitus pga hörselskada lägger inte märke till den om jag inte tänker på den, som nu. Utomjordingen, enligt honom hade han en djävulsk tinnitus.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum