Tankar som kommer för mig ibland...

Mer
16 år 10 månader sedan #77516 av ThinkTank
1) Att jag aldrig varit psykotisk och att allt bara är en stor konspiration. Att vården inte är annat än en del av konspirationsvärlden och att schizofreni inte är en sjukdom och att röster folk hör är verklighet. Vad har jag då för bevis för och emot detta? Jag fick hjälp av vården och det skulle tyda på att jag varit psykotisk skulle alla säga i stort sett. Vidare har jag varit sjukskriven. Det skulle också vara ett bevis för att jag varit psykotisk (jag blev sjukskriven för att jag insjuknade i psykos). Tankarna jag tänkt under min psykos är i stort sett identiska med andra på viskas och schizofrenia.com som skriver om sina psykoser. Motbevis. Jag känner att det är en konspiration. Det kunde vara en konspiration. Men då kan ju vad som helst vara en konspiration. Jag har inga bevis för att det är en konspiration.

Jag har alltså varit psykotisk och allt är inte en stor konspiration.

2) Att konspirationen jag trodde ¨på under min förra psykos verkligen finns. Bevis mot. Vården säger att jag var psykotisk. Mina föräldrar säger att jag var psykotisk. Jag känner väldigt mycket igen mig i vad folk skrivit om psykoser. MIn konspirationsteori liknar väldigt mycket andra som har haft psykosers konspirationsteorier. De ända bevis jag har för konspirationen är saker jag fantiserat fram och röster som berättat om dem.

Sammanfattningsvis. Sjukdomen schizforeni finns (no shit) och jag har den och måste ta min medicin var dag och inse att jag är sjuk och har risk att bli psykotisk.
Mer
16 år 10 månader sedan #77522 av ThinkTank
Jo... jag är inte direkt psykotisk just nu... eller det är jag inte... men ibland tänker jag dessa tankar om att allt är en stor konspiration och att jag aldrig varit psykotisk... men jag vet att jag varit psykotisk... men tanken finns kvar... trots att jag har massa bevis för att jag varit psykotisk
Mer
16 år 10 månader sedan #77549 av Admin1
Det är nog ganska vanligt att man efter ett tag inte tror på att man haft en psykos. Många slutar därför med sin medicinering och de flesta återinsjuknar i psykos efter ett tag. Jag har läst att så många som upp till 75 % försöker sluta med medicinen. En nackdel med återfall i psykos är att effekten av antipsykotika kan försämras och att medicineringen därför inte blir lika effektiv.