klockan fem

Mer
16 år 7 månader sedan #87687 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet klockan fem
Bra att du skall tala med din kontaktperson för du kan säkert få hjälp den vägen. Men var ärlig och berätta precis hur du mår. Ibland vill man ju ge sken av att man mår bättre än vad man egentligen gör och det är ju inte bra om man behöver hjälp.

Jag tror inte att din sambo är i maskopi med psyk utan du inbillar nog det bara. Försök att vara kritisk och negativa till sådana idéer för de kan minska då. Hoppas att du mår bättre snart!
Mer
16 år 7 månader sedan #87722 av bom
Svar från bom i ämnet klockan fem
tack alla ni som svarat.nu har jag bokat in ett möte med min kp.undertiden får jag väl vanka runt på nätterna.bra admin att du sa att jag skulle va ärlig men alla ideer som jag har kan man inte riktigt berätta, tror att han skulle bli mörkrädd om han visste vad jag pysslar med..men jag är fortfarande inne på att allt kanske är hypokondri trots allt och att det är biverkningar av medicinerna.jo geta ibland har jag varit riktigt dålig men det har ibland släppt efter ett tag så jag tänker att den där vårdplatsen jag erbjuds kanske någon annan behöver bättre än jag. kanske är jag rädd för att jag kommer att uppträda konstigt och att jag blir rädd för allting och pratar.går att gömma det hemma men där blir man ju bevakad dygnet runt..har lite svårt att uttrycka mig men ni förstår nog vad jag menar. 8O
Mer
16 år 7 månader sedan #87735 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet klockan fem
Tråkigt att du måste vara uppe på nätterna. Det är viktigt att sova tillräckligt om man har anlag för att få psykoser. Har du inga sömnmediciner som du kan ta så att du kan sova?

Försök att vara så uppriktig som möjligt mot din kontaktperson, men du behöver nog inte berätta vanföreställningar eller paranoia i detalj utan du kan ju säga att du besväras av sådana symptom.
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #87808 av Ready
Svar från Ready i ämnet klockan fem
Det är för jävligt att inte kunna sova. Egentligen så skulle man klara sig med en FASS och fri tillgång till mediciner.
Mer
16 år 7 månader sedan #87828 av Geta
Svar från Geta i ämnet klockan fem

Niklas skrev: Jag gillar inte den där hänsynslösa stilen typ "Lägg in dig!" enbart p.g.a. att någon textade en text. Det har gått för långt när man inte kan få bättre svar än nån jävla amatördiagnos. Jag behöver inte en läkare och inte du heller.

Är det, det du kallar att leka doktor? :lol:
Mer
16 år 7 månader sedan #87832 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet klockan fem
jag vill inte gärna kommentera Niklas påhopp på just mig.

Det jag skrev var i vänlig mening, på något som fler än jag tog för en omedelbar fara! Det var absolut ingen diagnos! Det var i allmän mening ett gott råd!!!

Jag har aldrig gett mig ut för att vara läkare!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum